eur:
403.41
usd:
351.73
bux:
97596.96
2025. június 19. csütörtök Gyárfás
Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.
Nyitókép: MTI/Varga György

Újabb részt adtak át a zalaegerszegi tesztpályán

Az új rész első bérlői is megérkeztek. A ZalaZone jelenleg 65-70 százalékos készültségi fokon áll.

Elkészült, és már az első bérlőt is fogadta szerdán a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpályának a fékek működését tesztelő pályarésze - közölte a helyszínen a létesítmény miniszteri biztosa szerdán.

Vigh László országgyűlési képviselő elmondta: 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.

Zalaegerszeg, 2020. május 20.
Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.
MTI/Varga György
MTI/Varga György

A 45 milliárd forint állami beruházással 260 hektáros területen elkészült tesztpálya építése három éve kezdődött.

  • Az elektromos és önvezető autók vizsgálatára is alkalmas próbapályán elkészült egy 2000 négyzetméteres, konferenciatermeknek és irodáknak helyet adó épület, és egy 16 személyautó és 6 teherjármű befogadására alkalmas technikai épületsor.
  • Tavaly óta üzemel már a 2000 méteres kezelhetőségi pálya, ami a menetstabilizáló-, a fék- és a kormányrendszerek, valamint a sávtartó funkciók vizsgálatát teszi lehetővé.
  • Használatban van már az 1000 méteres gyorsítósávval ellátott 300 méter átmérőjű dinamikus felület, amelyen egyebek mellett a konvojok járműveinek reagálását vagy akár jávorszarvastesztet lehet értékelni.

A városi környezetet biztosító Smart City területének első 5 hektárja már elkészült, további 13 hektár pedig most is épül. Ugyancsak elkészült már az 1500 méteres, kétszer kétsávos autópálya-szakasz, mindehhez pedig egy 5G bázisállomás, amely a digitális eszközök működését segíti.

Vigh László közölte: a tesztpálya 65-70 százalékos készültségi fokon áll, a tervezett befejezési határidő a jövő év vége.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Pletser Tamás: ha csak hetekre megbénul a Hormuzi-szoros, már az megduplázhatja a kőolajárakat

Az izraeli–iráni háború a kőolaj- és földgázárakra gyakorolt hatásáról, a Hormuzi-szoros majdnem szó szerinti megkerülhetetlenségéről, az oroszok szerepéről és helyzetéről, továbbá a magyar energetika helyzetéről, állapotáról beszélt Pletser Tamás, az Erste Bank olaj és gázipari elemzője az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.19. csütörtök, 18:00
Szalai Máté
külpolitikai szakértő, a Clingendael Intézet kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×