eur:
392.72
usd:
362.86
bux:
72129.81
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Metrószerelvény az Újpest-Városkapu állomáson a 3-as metró felújítása előtti utolsó napon, 2017. november 3-án. Az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
Nyitókép: Máthé Zoltán

3-as metró: a felújított vonatok felénél találtak hibát

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a közösségi oldalán a 3-as metrókocsik újabb konstrukciós hibáira hívta fel a figyelmet. Dorner Lajos, a szervezet elnöke elmondta, a segédüzemi átalakító, amely az energiát szolgáltatja a fedélzeti berendezéseknek, rosszul lett rögzítve a szerelvények alján, a hibát – a korábbiakhoz hasonlóan – az orosz metrógyártónak kell javítania.

A segédüzemi áramátalakító, más néven inverter, amely az áramot biztosítja a meghajtáson kívül (világítás, szellőzés, ajtóműködtetés, kijelzők, stb.) a járműveken, a padlószint alatt, az alvázra van rögzítve, rejtve az utazóközönség elől.

A hűtőszekrény méretű, mázsás berendezés, tele mindenféle elektronikai eszközzel, készen vásárolható a világpiacon, de nem is ezzel van a gond, hanem a felfüggesztésével – magyarázta az InfoRádiónak Dorner Lajos. Ugyanis, mint az a BKV szerelői számára kiderült, a rögzítő konzolok kezdenek elengedni és megrepedezni, amelyre eddig azért nem derült fény, mert az alvázvédő takarta azokat.

A VEKE elnöke megjegyezte, amennyiben menet közben eltörnének a konzolok és a berendezés a sínekre zuhanna, abból biztosan nagyon komoly baleset lenne. Szerencsére azonban ezt időben észlelték az illetékesek, és „sufnituning” megoldásokkal biztonságos módon rögzítették átmenetileg – tette hozzá.

Dorner Lajos szerint egészen biztos, hogy

konstrukciós hibáról van szó,

miután túl kicsi konzolokat hegesztettek föl, és vélhetően a munka minősége sem üti meg az európai szabványt, mindezek együttesen pedig komoly minőségi és garanciális kifogásokat eredményeznek.

A szakember szerint a hiba kijavítása, amely a mostani kisebb konzolok nagyobbra, erősebbre cseréjét jelenti, nem egy bonyolult, különösebben drága feladat, amit a BKV is meg tudna tenni, de miután a garancia még tart, nem nyúlhatnak hozzá, így a gyártónak kell intézkednie, ahogy a padlólemezek rozsdásodása ügyében is.

A Városi és Elővárosi Közlekedés Egyesület elnöke szerint az említett hibák után kijelenthető, hogy „nem igazán azt kaptuk a pénzünkért, amit vártunk”.

A leszállított 37 vonatból 18 esetében tárták fel a hibát.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×