Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Tihany és Szántód között közlekedő komp a Balatonon.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Nagy változás lép életbe a Balatonnál

Május 8-tól újra 40 percenként jár a jelenleg óránként közlekedő balatoni komp, amelyen hétfőtől lazultak az utazási feltételek, de több óvintézkedés még érvényben marad az egészségügyi vészhelyzet végéig - közölte a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART).

A vészhelyzet bejelentése után a BAHART az aktuális menetrendje szerinti 40 percenként helyett óránként indította járatait Szántód és Tihany között. Többféle korlátozást bevezetett, csak gépjárművel átkelni szándékozók szállítását vállalva.

A május 4-től érvényes enyhítések óta ismét szállít motoros, kerékpáros és gyalogos utasokat a balatoni komp. Ugyanakkor kötelező a szájmaszk viselése és a másfél méteres távolságtartás az utasoknak.

A május 8-tól május 28-ig bevezetett menetrend szerint a kompok Szántód felöl 6.40 és 19.20 között, Tihany felől 7.00 és 19.40 között közlekednek 40 percenként. A járatokat nagy forgalom esetén sűrítik. További részleteket a cég hivatalos honlapja, a www.bahart.hu közöl.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×