Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Látványterv a népszavazásra bocsátott szendendrei gyalogos-kerékpáros hídról.
Nyitókép: szentendre.hu

Úgy ér véget a szentendrei bringahídügy, hogy sokkal tovább tart

A belvárosi helyett az attól délre eső kerékpáros híd megvalósulását támogatták a szentendreiek. A város önkormányzata kéthetes véleménynyilvánító szavazást hirdetett, ezen a 22 ezer választásra jogosultból mintegy 2600-an vettek részt. Fülöp Zsolt polgármester szerint a városvezetésnek most lesz ideje a környezeti, természetvédelmi szempontokkal és a közlekedési igényekkel összhangban kijelölni az új híd pontos helyét, és a városhoz méltó hidat terveztetni. A Magyar Kerékpárosklub és Révész Máriusz nem örül.

A Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. beruházásában 1,5 milliárd forint uniós forrás felhasználásával gyalogos-kerékpáros híd épült volna Szentendre és Szigetmonostor között. Szentendre új önkormányzata ehhez nem járult hozzá, miután a lakosság körében végzett kéthetes véleménynyilvánító szavazáson felmérték: a helyiek inkább azt szeretnék, hogy a város déli részén, a Postás strandnál épüljön híd.

Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője reakciójában azt közölte, a helyi önkormányzat a híd ellehetetlenítésére játszott, az városvezetés által javasolt hídhely ugyanis soha nem volt alkalmas hídépítésre, és ezt korábban meg is vizsgálták, az önkormányzat pedig tudott róla.

"Egyáltalán nem ez volt a szándékunk. A kerékpárút tervezője, aki több lakossági fórumon is előadást tartott, maga mondta, hogy nem is vizsgálták a déli helyszín megvalósíthatóságát, mert egyetértés volt az előző városvezetésben a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztővel és Szigetmonostor önkormányzatával abban, hogy a belvárosban kell megépíteni a hidat. Tehát ők csak a belvárosi helyszíneket vizsgálták" - tisztázta Fülöp Zsolt az InfoRádióban.

Szentendre polgármestere szerint az is biztos, hogy a szigetmonostori településrendezési tervben hídhelyként szerepel ez a lehetőség, és a szentendrei építési szabályzatban is van hídhely a belvárostól délre, ezért szerinte van mozgástér.

"Nem arról van szó, hogy nem szeretnének hidat a szentendreiek, hanem arról, hogy nem a belvárosban szeretnék" - tette hozzá.

Indoklásként elmondta még, a korzó 15 évvel ezelőtt újra kinyílt a szentendreiek előtt, ez egy gyalogos-, sétatér és rendezvénytér, amelyen kerékpáros forgalmat átvezetni újfajta tervezést igényelne, fizikailag is el kell választani egymástól a gyalogos és kerékpáros forgalmat, nem utolsósorban pedig látványban is mást jelentene a környék.

Vitézy Dávid kritikájában arra is utal: nem lesz bringás híd Szentendre és Szigetmonostor között, belátható időn belül, kútba esett most ez a beruházás.

Erre reagálva a polgármester azt mondja: jobb, ha egy híd lassan, jobb helyre épül, mintha gyorsan, rossz helyre.

"Bár most nagy valószínűséggel három éven belül nem lesz híd, amit mi el is mondtunk a kampányban, ám 2023 után is van élet, a következő építési pályázati szakaszokban lesz realitása a hídéptésnek, addig van időnk pályázatot kiírni a külalakjára, és egyeztetni is az összes szakhatósággal" - szögezte le.

A Magyar Kerékpárosklub az alábbi Facebook-posztban reagált a szentendrei hídügyre, tiszteletben tartva a választás végeredményét.

Kifejtette a véleményét az ügyben csütörtökön Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos is. Úgy vélte, a szentendrei önkormányzat több hetes helyi véleménykutatási "színjátékkal" megakadályozta, hogy Szentendre és Szigetmonostor között gyalogos-kerékpáros híd épüljön uniós forrásból az európai kerékpárúthálózat (EuroVelo6) részeként.

Fülöp Zsolt szentendrei polgármester becsapta a helyieket, amikor olyan helyszínt - a Postás strandot - is szavazásra bocsátott, amelyről pontosan tudta, hogy ott nem építhető meg a híd - jelentette ki Révész Máriusz. Az önkormányzat által javasolt helyszínről szerinte nincs értelme tárgyalni, mert a szemben lévő szigeti részen védett vízbázist érint, ahová nem lehet építkezni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×