Az elektromos autók ára továbbra is körülbelül kétszerese a belső égésű motorral szerelt társaikénál, főként az alacsonyabb kategóriákban, magasabb osztályoknál az árkülönbözet azonban már folyamatosan szűkül, mutatott rá a Totalcar szakújságírója.
Az üzemanyagköltségek tekintetében pedig, a drágulások ellenére, az elektromos autózás sokkal olcsóbb, emelte ki Zách Dániel. Amennyiben ezt kiegészítjük az autó vételárával, akkor a helyzet már árnyaltabb, tette hozzá.
"Mindenkinek az autóhasználati szokásaihoz mérten kell eldöntenie, hogy a villanyautó opció-e, vagy sem.
Egy nagyvárosban, rövid távra használva - maximum 50 kilométeres napi távval számítva - az elektromos autó egy kiváló opció" – húzta alá. Az üzemeltetési költségek tekintetében még közép- vagy hosszútávon is egy nagyon jó választás, ismételte meg, "egyedüli autóként" azonban kompromisszumokra kényszeríti a tulajdonost.
A szakújságíró úgy gondolja, előbb-utóbb minden szolgálató - hasonlóan az ELMŰ-höz -, a fizetős modell irányába fog elmozdulni, azonban fontos megjegyezni, hogy
az elektromos autók használói egyéb kedvezményeket is élveznek,
ilyen például az ingyenes parkolás, és még most is számos ingyenes töltő érhető el. "Ezzel együtt nem gondolom, hogy ennek a néhány ezres vásárlói körnek a fizetőssé váló töltés komoly tehertétel lenne" – tette hozzá.
Miután egy viszonylag új és terjedőben lévő technológiáról van szó, így a villanyautót most vásárlók sokszor nemcsak a racionális érvek mentén döntenek, hanem emocionális tényezők is befolyásolják őket, jegyezte meg a Totalcar munkatársa. Emiatt nem számít arra, hogy az eladásokat jelentősen visszavetné, hogy egyre több helyen csak pénzért lehet tölteni.