eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Tesla márkájú elektromos autót töltenek Magyarország legnagyobb, egyszerre kilenc elektromos autó fogadására alkalmas töltőállomásán a Nagykanizsához közeli Sormáson lévő István Fogadónál az átadás napján, 2018. november 28-án.
Nyitókép: Elektromos autót töltenek Magyarország legnagyobb, egyszerre kilenc elektromos autó fogadására alkalmas töltőállomásán a Nagykanizsához közeli Sormáson 2018. november 28-án. MTI/Varga György

Készülhetnek a villanyautósok, a mostani lépés csak a kezdet volt

Augusztus 1-től az ELMŰ töltőállomásain az eddigi 10 forint helyett 99 forint lesz az ár kilowattóránként. Az InfoRádiónak nyilatkozó szakértő, Zách Dániel, a Totalcar autós szakújságírója azonban a tízszeres áremelkedés ellenére sem tart az e-autók térnyerésének visszaszorulásától.

Az elektromos autók ára továbbra is körülbelül kétszerese a belső égésű motorral szerelt társaikénál, főként az alacsonyabb kategóriákban, magasabb osztályoknál az árkülönbözet azonban már folyamatosan szűkül, mutatott rá a Totalcar szakújságírója.

Az üzemanyagköltségek tekintetében pedig, a drágulások ellenére, az elektromos autózás sokkal olcsóbb, emelte ki Zách Dániel. Amennyiben ezt kiegészítjük az autó vételárával, akkor a helyzet már árnyaltabb, tette hozzá.

"Mindenkinek az autóhasználati szokásaihoz mérten kell eldöntenie, hogy a villanyautó opció-e, vagy sem.

Egy nagyvárosban, rövid távra használva - maximum 50 kilométeres napi távval számítva - az elektromos autó egy kiváló opció" – húzta alá. Az üzemeltetési költségek tekintetében még közép- vagy hosszútávon is egy nagyon jó választás, ismételte meg, "egyedüli autóként" azonban kompromisszumokra kényszeríti a tulajdonost.

A szakújságíró úgy gondolja, előbb-utóbb minden szolgálató - hasonlóan az ELMŰ-höz -, a fizetős modell irányába fog elmozdulni, azonban fontos megjegyezni, hogy

az elektromos autók használói egyéb kedvezményeket is élveznek,

ilyen például az ingyenes parkolás, és még most is számos ingyenes töltő érhető el. "Ezzel együtt nem gondolom, hogy ennek a néhány ezres vásárlói körnek a fizetőssé váló töltés komoly tehertétel lenne" – tette hozzá.

Miután egy viszonylag új és terjedőben lévő technológiáról van szó, így a villanyautót most vásárlók sokszor nemcsak a racionális érvek mentén döntenek, hanem emocionális tényezők is befolyásolják őket, jegyezte meg a Totalcar munkatársa. Emiatt nem számít arra, hogy az eladásokat jelentősen visszavetné, hogy egyre több helyen csak pénzért lehet tölteni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×