Infostart.hu
eur:
381.82
usd:
327.82
bux:
108922.07
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: Pixabay.com

Ijesztően sokan szórakoznak a lelkisegély-szolgálatokkal

Jelentősen emelkedett a telefonos lelkisegély-szolgálatokhoz érkező hecc- és zaklató hívások száma az elmúlt egy évben. A Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének szolgálataihoz érkezett csaknem 200 ezer hívás több mint 60 százaléka volt inadekvát tartalmú. A szövetség emiatt jogi lépéseket fontolgat – mondta az InfoRádiónak Dudás Erika alelnök.

A hívások mintegy 60 százaléka inadekvát tartalmú, amibe beletartoznak a téves- illetve néma hívások is, az utóbbi egy évben azonban jelentősen emelkedett a hecc- és zaklató hívóknak a száma is. Ezek az emberek akár napjában 30-40 szer is tárcsázzák a szolgálatot, ezzel ellehetetlenítve a feladatát, hogy fogadja a krízisben vagy konfliktushelyzetben lévők hívását – hívta föl a figyelmet Dudás Erika.

"Sokan szórakoznak, illetve az ügyelők türelmét próbálják ki, hogy meddig feszíthetik a húrt, és ez mindenkinek rossz"

– fogalmazott.

Minden hívást fogadnak, a zaklatókat pedig nem áll módjukban szűrni, mondta az alelnök. Anonim módon segítenek a hívóknak, pontosan azért, hogy azokat a mélyproblémákat is el tudják mondani, amelyeket másoknak nem mondanák el.

A szövetség elnöksége emiatt fontolgatja a jogi lehetőség igénybevételét, hiszen

a hecc- és zaklató hívók az állam közteherviselését rontják,

jegyezte meg Dudás Erika, hozzátéve: azt latolgatják, hogy milyen módon tudják figyelmeztetni, esetleg perelni azokat, akik foglalják a vonalat, esetleg provokatív szándékkal hívják a szolgálatokat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×