eur:
411.85
usd:
393.01
bux:
79969.66
2024. november 25. hétfő Katalin
Nyitókép: BKK

Elkészült Budapest leghosszabb villamosvonala

Kedden projektátadó zárórendezvényen átadják Budapesten az 1-es villamos Fehérvári út – Etele tér közti új, 1,7 kilométeres szakaszát. A beruházás összeköttetést teremt az Etele téri végállomáson az 1-es villamos, a vasút, a helyközi buszjáratok, a kelenföldi buszjáratok, az M4-es metró és a budai fonódó hálózat 19-es és 49-es villamosjárata között.

A Magyar Nemzet beszámolója szerint a projekt során meghosszabbították a kétvágányú villamospályát a Hengermalom út – Fehérvári úti ideiglenes végállomástól az Etele úton át az Etele téri végállomásig, ezenkívül két új megállót építettek a Bikás parknál és a Bártfai utcánál.

Az 1-es villamos meghosszabbítása az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program keretében a fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A projekt megvalósítását az Európai Unió a Kohéziós Alapból nyolcmilliárd forinttal támogatja.

A beruházás kivitelezési költsége nettó 8,656 milliárd forint.

A beruházással párhuzamosan

  • a füvesített vágányok környezetében megújultak a zöldterületek is,
  • átépült az Etele út 17–49. előtti tér,
  • az Etele parkban új sétányokat alakítottak ki,
  • elkészült egy rendezvénytér vízi játékkal.

Továbbá májusig elvégezték a kerületi fapótlásokat. A XI. kerületi önkormányzat a fővárosi önkormányzat beruházásához szorosan kapcsolódva a Tétényi út környéki és az Etele út északi oldalán lévő parkokat és játszótereket is megújította.

A Hengermalom út és a Fehérvári út csomópontjában megépült egy föld alá süllyesztett áramátalakító is, amely a középfeszültségű hálózatról képes táplálni az új villamos­szakaszt, illetve esetleges üzemkiesések esetén a Fehérvári úti villamos forgalmának energiaellátását is át tudja vállalni, így biztosítva a nagyobb üzemeltetési biztonságot a dél-budai villamoshálózat egészére.

A villamosjármű-beszerzési tervek szerint 2019 végéig a CAF leszállítja azt az öt új, 56 méteres, alacsony padlós, légkondicionált, az 1-es villamos vonalán már közlekedő CAF Urbos 3/9 típussal megegyező villamosszerelvényt, amelyek tovább emelik majd az utazás színvonalát, és hétköznap csúcsidőben is jelentősen javítják a fővárosban közlekedő alacsony padlós, korszerű villamosok arányát.

Megújult továbbá a Fehérvári út a Hamzsabégi út–Lecke utca és a Csurgói út–Kondorosi út között: új burkolatot kapott az úttest és a járda is, mindkét irányban kerékpársávot alakítottak ki, továbbá új jelzőlámpás csomópont létesült az Ulászló utcánál.

Az 1-es villamos Budapest leghosszabb villamosvonala,

a most elkészült szakasszal együtt 18,3 kilométer hosszú.

A vonal a kelenföldi vasútállomástól Pesten át – a Rákóczi és az Árpád hídon keresztül – vezet Óbudára, a Bécsi út/Vörösvári útig.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Kétéves mélypontra ütötték a forint, próbál talpra állni

Kétéves mélypontra ütötték a forint, próbál talpra állni

Arra a hétvégi bejelentésre, hogy Scott Bessentet jelöli amerikai pénzügyminiszternek Donald Trump megválasztott elnök, eséssel reagáltak az amerikai államkötvény hozamok és a dollár, ugrással a határidős részvényindexek és a feltörekvő piaci fizetőeszközök, és mindez a forintnál is ugrást okozott a dollárral szemben. Hétfőn délelőtt aztán a forintot új kétéves mélypontra ütötték az euróval szemben 412,5-nél, amelyből igyekszik talpra állni a magyar fizetőeszköz. A német Ifo-index a vártnál gyengébbeb sikerült, ez sem segít most a forintnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×