Mosóczi László ismertette:
a híd és az elkerülő út megépítése mintegy 25-30 milliárd forintba kerül, és öt-hat éven belül készül el.
Emlékeztetett arra, hogy jelentős útfejlesztési program zajlik országszerte mintegy 3200 milliárd forintból, ennek az összegnek mintegy 60 százalékát a magyar költségvetés biztosítja. Cél, hogy 2023-ra minden magyarországi településről 30 percen belül elérhető legyen valamelyik gyorsforgalmi útszakasz, illetve hogy a hazai megyeszékhelyek mindegyike bekapcsolódjon a gyorsforgalmi úthálózatba, az autópályák pedig elérjék a határt - közölte.
Szolnok több szempontból is érintett, hiszen jelenleg az M4-es gyorsforgalmi út építése zajlik, és a Csáklya úti Tisza-híd is a megvalósítás kezdetén van.
A szolnoki projektről elmondta: az Innovációs és Technológiai Minisztérium a tervezési feladat során elkészítteti a tanulmánytervet, a környezeti hatástanulmányt, beszerzi a környezetvédelmi engedélyt, továbbá elkészítik az engedélyezési terveket, valamint beszerzik az építési engedélyeket.
A tervezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást 2019 harmadik negyedévében indítják el, és a tervezési szerződést 2020 elején köthetik meg.
Kállai Mária, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta: a Csáklya úti híd megépítése azért olyan fontos, mert a többszörösére növekedett gépjárműállomány és -forgalom következtében Szolnok város közúti közlekedése az ellehetetlenülés határára érkezett. A város szerkezetéből adódóan a szűk keresztmetszet a tiszai átkelés.
Jelezte: az M4-es építésével minden bizonnyal felpezsdülő gazdaság miatt a közlekedési problémák jelentősen megnőhetnek a tovább növekvő forgalom miatt.
Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere (Fdesz-KDNP) ismertette a beruházás részleteit:
- a projekt Szolnok Csáklya utca - Mártírok útja szintbeni kereszteződéséből indul,
- és a Felső Szandai réten létesítendő, új körforgalmú csomópontokon átvezetéssel csatlakozik a 4-es számú főúthoz
- különszintű csomóponton keresztül.
A tervezési feladat része lesz a Szandaszőlős városrész elkerülését biztosító új, kétszer egy forgalmi sávú út megtervezése.