eur:
393.59
usd:
364.37
bux:
71914.7
2024. július 4. csütörtök Ulrik
A debreceni majális egyik eseményeként járatba állították a Zsuzsi Erdei Vasút 1923-ban gyártott gőzösét 2017. május 1-jén. A Magyar Királyi Állami Gépgyárban készült szén tüzelésű mozdony a  Hétvezér megállóhely és Erdőspuszta között szállította az érdeklődő családokat.  MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor

Megújul Debrecen egyik büszkesége

Megújul a debreceni Zsuzsi erdei kisvasút, a rekonstrukciós munkákhoz 771 millió forint támogatást adott az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak fejlesztésére szánt keretből - közölte Debrecen polgármestere.

Papp László (Fidesz-KDNP) emlékeztetett, hogy 2012-ben a regionális operatív program keretében elnyert 400 millió forint forrásból már megújult a 17 kilométeres pálya 10 kilométeres szakasza és néhány vasúti kocsi.

A mostani beruházás során további 7 kilométeres pályaszakaszt rekonstruálnak, felújítják a Zsuzsi vonat gőzmozdonyát és két dízelmozdonyát is

- tette hozzá a polgármester.

A Zsuzsi kisvasút vasúttörténeti, és helyi közlekedéstörténeti emlék, amelynek fenntartásához és működtetéséhez évi 50 millió forinttal járul hozzá az önkormányzat - jelezte Papp László polgármester.

Tasó László (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője felidézte, hogy "fénykorában" 49 kilométer hosszú sínpályával Debrecentől Nyírbéltekig közlekedett a kisvasút, amely a faszállítás mellett a környező településeken és a debreceni tanyavilágban élők számára közlekedési eszközt is jelentett.

A magyar kormány komolyan veszi a kisvasutak felújítását, jelenleg 19 vonalon összesen 380 kilométer hosszúságban közlekednek keskeny nyomközű kisvasutak - fűzte hozzá a képviselő, aki reményét fejezte ki, hogy a Zsuzsi vonat nyomvonala az elkövetkező években eléri Debrecen főpályaudvarát, a Nagyállomást is.

Nagy Attila, a Zsuzsi erdei kisvasutat működtető DKV Közlekedési Zrt. vezérigazgatója elmondta: hétfőn megtörtént a munkaterületek átadása, a beruházás során felújítanak 7,3 kilométer hosszú pályatestet, 16 kitérőt, 9 átjárót és két vasúti megállót.

A DKV Zrt. évente 10 millió forintot fordít a Zsuzsi vonat működtetésére - jegyezte meg a vezérigazgató.

Gacsályi István, a Zsuzsi Erdei Kisvasút Nonprofit Kft. ügyvezetője hozzátette: a rekonstrukciós munkák miatt március 18. és október 31. között nem közlekednek a menetrend-szerinti vonatok, és különvonatokat sem indítanak ebben az időszakban.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
Exportra is jut megújuló energiából, de a nagy gyárberuházások hozzák majd az igazi felvevőpiacot

Exportra is jut megújuló energiából, de a nagy gyárberuházások hozzák majd az igazi felvevőpiacot

A magyar naperőmű-kapacitás – az atomenergetikai és fosszilis kapacitásokkal együtt – a napos déli órákban már exportra is termel, azonban a környező országok megújuló termelésben várható felzárkózásával a hazai gyárberuházások köthetik le a növekvő magyar termelést. A Széchenyi Alapok és az Electron Holding Zrt. 50-50 százalékos társtulajdonosként fektet be négy, összesen 15 MW kapacitású naperőműpark fejlesztésébe, amelynek megtérülését a cég integrált, egész értékláncot lefedő működésétől várja. A kivitelező cég elnök-vezérigazgatója, Szücs Ádám szerint nagy átalakulás előtt áll a piac, ahol egyre kevésbé lesz életképes az az üzleti modell, amiben a fejlesztő önállóan működő napelemparkot épít, üzemeltet és nem egy áll partnerségbe olyan szereplőkkel, akik azt rendszerbe integrálva tudják üzemeltetni, miközben az energiatárolók piaca az aranyláz időszakát idézi.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×