Az Alkotmánybíróság határozata szerint, bár az önkormányzati tulajdonú közterületek használatára vonatkozó szabályok, díjak megállapítása a helyi önkormányzat hatáskörébe tartozik, nem szakadhat el attól az alapelvtől, hogy a gazdasági szolgáltatás értékét hivatott kifejezni.
A taláros testület bírói kezdeményezésre megsemmisítette egy önkormányzati rendelet mellékletének azon pontját, amely meghatározta a mozgóbolti árusításra vonatkozó díjtétel napi összegét, mivel az egyértelműen hátrányosabb volt, mint az árusító fülkék elhelyezésének díja:
több mint kétszázszoros eltérést mutatott.
Az Alkotmánbíróság hangsúlyozta,
ez a hátrányos megkülönböztetés nem igazolható azzal, hogy más önkormányzatok is hasonló díjat vezettek be.
A testület leszögezte: a közterület-használati díj nem arra való, hogy olyan helyi törekvésekhez használják fel, amelyek nem állnak összefüggésben a közterület-használat gazdasági értékével. A határozat kitér arra, hogy ennek a díjnak alapvetően olyan tényezőkhöz kell igazodnia, mint például a terület nagysága, településen belüli elhelyezkedése, a használat módja, időtartama.
Alkotmányosan nem indokolható a közterület-használati díjat olyan szempontokra alapítani, amelyek a területhasználat értékével nincsenek összefüggésben. Az Alkotmánybíróság korábbi határozataiban is rámutatott már arra, hogy önkényes, ezért alkotmányellenes a közterület-használat díjának olyan szabályozása, amely a szolgáltatástól független szempontok alapján, kirívóan magas díjfizetési kötelezettséget ír elő egyes vállalkozókra.
Az Alkotmánybíróság tanácsa a döntést különvélemény nélkül hozta meg.