A vádhatóság felidézte: az emeletes autóbusz az M3-as autópályán, Mezőkeresztes közigazgatási területén óránkénti 100 kilométeres sebességgel haladt. A járműben 80-an ültek, közülük csak öten kapcsolták be a kétpontos derékbiztonsági övet.
A nő személygépkocsijával óránkénti 120-130 kilométeres sebességgel érkezett az autóbusz mögül a belső sávban, majd elhaladt a busz mellett. Mivel a jármű sebességét nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg, az autó a jéghártyás úttesten megcsúszott és a busz előtt a külső sávba átsodródva a jobb oldali szalagkorlátnak ütközött. Ezt követően megpördült, és nekiütközött a külső sávban haladó autóbusz jobb első részének.
Az ütközést követően a buszsofőr előbb balra kormányzott, így a jármű áttért a belső sávba és nekiütközött a bal oldali szalagkorlátnak, majd jobbra húzta a kormányt, ettől az autóbusz megbillent, a bal oldalára borult és mintegy 21 métert csúszva megállt. Az autóbuszba további tíz autó csapódott, illetve ezek egymással többszörösen összeütköztek.
A baleset következtében az autóbuszban utazók közül hárman a helyszínen, ketten a kórházba szállítás után meghaltak.
Nyolcan maradandó fogyatékossággal járó sérüléseket, míg nyolcan súlyos sérüléseket szenvedtek, huszonegyen könnyebben sérültek meg.
Az ügyészség a személyautót vezető nő ellen fogházbüntetés kiszabását indítványozta.