eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 6. szombat Csaba
Egy férfi tart az egyik autóbusz felé a Volánbusz Zrt. Széna téri autóbusz végállomásán, ahol a helyközi járatokon közlekedő autóbuszok várnak az indulásra. Jobbra az egyik autóbusz éppen elindul a főváros-környéki településekre. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Meglepődtek a szakszervezetek a kormány nagy döntésén

Aggályosnak tartja a Volán-társaságcsoport újabb átszervezését a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége. A Közúti Közlekedési Szakszervezethez hasonlóan sérelmezi, hogy arról csak sajtóhírekből értesülhetett. Az érdekképviseletek érdemi egyeztetést sürgetnek.

A közúti közösségi közlekedés fejlesztése és az utasok magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter úgy határozott, hogy kezdjék el egy társaságba szervezni a Volánbusz Zrt.-t és a hat regionális közlekedési központot. Bártfai-Mager Andrea az integráció előkészítésével és lebonyolításával - a közlekedési központok teljes körű bevonása mellett - a Volánbusz Zrt.-t bízta meg.

Akár még idén véghez vihető az autóbuszos tömegközlekedési rendszer központosítása - nyilatkozta ezután az InfoRádiónak Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke. Elmondta: bár lehetett sejteni, hogy valamilyen változtatásra készül a kormányzat,

ilyen hirtelen és jelentős lépésre nem számítottak, és sérelmezik, hogy a szakszervezetet kihagyták a döntés előkészítéséből.

Emiatt a folytatásban egyeztetni szeretnének a kormányzattal a munkavállalók érdekeiről. Ez a minimális elvárás - jelentette ki Baranyai Zoltán.

Az összevonás tervéről csak a sajtóból értesült a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége is. Mint Varga Tibor érdek-képviseleti elnök az InfoRádióban elmondta, aggodalmuk nem arról szól, hogy "valami jobb vagy rosszabb lesz", mivel nem kaptak semmilyen hiteles tájékoztatást.

"Az a sérelmünk, hogy kihagytak az egész szakmai egyeztetésből. A hatástanulmány készítéséről sem értesültünk"

- fogalmazott Varga Tibor.

Nem ismerik ezért a további lépéseket, nem tudják azt sem, mi lesz a helyi, helyközi járatokkal, lesz-e létszámleépítés, és más fontos információkat sem.

"Létszámtöbbletről például nem hiszem, hogy lehet beszélni,

nap mint nap problémáink van a járatok indításával"

- figyelmeztetett Varga Tibor, aki hajlandó bármilyen tárgyalásban részt venni, illetve ennek lehetősége a részükről követelés is.

Az 5-5-5 százalékos hároméves bérfejlesztésre kitérve elmondta, "annak idején örültek ennek, mert nagyon régen volt már kétszámjegyű béremelés". Az emelés az elvándorlást valamennyire meg tudta fékezni, de számos helyről kaptak információt 10 százalékos emelésről, ami Varga Tibor szerint a buszvezetőket is megillethetné.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor Moszkvában: „azt akarta megtudni, merre van a békéhez vezető legrövidebb út”

Európának a béke a legfontosabb. A magyar EU-elnökség a következő félévet – az akkor végzendő munkát – békemissziónak tekinti - hangsúlyozta Orbán Viktor kormányfő a Vlagyimir Putyin orosz elnökkel közös sajtótájékoztatóján pénteken Moszkvában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Hatalmas összegek vándorolnak Ukrajnába, de nem a háború miatt nincs elég forrás

Hatalmas összegek vándorolnak Ukrajnába, de nem a háború miatt nincs elég forrás

Ukrajna újjáépítésének és stabilizációjának sikere szorosan összefonódik a nemzetközi támogatás és a helyi reformok hatékonyságával. Az országnak stratégiai lépéseket kell tennie a gazdasági diverzifikáció, a humán tőke fejlesztése és az infrastrukturális modernizáció terén, hogy hosszú távú fenntartható fejlődést érjen el – vélik el a Centre for European Policy Studies kutatói, akiknek friss jelentése szerint a további nemzetközi, főként piaci befektetések legkomolyabb visszatartó ereje nem a háború, hanem a szükséges politikai reformok végrehajtása.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×