eur:
406.82
usd:
383.85
bux:
79253.01
2024. november 19. kedd Erzsébet
Egy férfi tart az egyik autóbusz felé a Volánbusz Zrt. Széna téri autóbusz végállomásán, ahol a helyközi járatokon közlekedő autóbuszok várnak az indulásra. Jobbra az egyik autóbusz éppen elindul a főváros-környéki településekre. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Meglepődtek a szakszervezetek a kormány nagy döntésén

Aggályosnak tartja a Volán-társaságcsoport újabb átszervezését a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége. A Közúti Közlekedési Szakszervezethez hasonlóan sérelmezi, hogy arról csak sajtóhírekből értesülhetett. Az érdekképviseletek érdemi egyeztetést sürgetnek.

A közúti közösségi közlekedés fejlesztése és az utasok magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter úgy határozott, hogy kezdjék el egy társaságba szervezni a Volánbusz Zrt.-t és a hat regionális közlekedési központot. Bártfai-Mager Andrea az integráció előkészítésével és lebonyolításával - a közlekedési központok teljes körű bevonása mellett - a Volánbusz Zrt.-t bízta meg.

Akár még idén véghez vihető az autóbuszos tömegközlekedési rendszer központosítása - nyilatkozta ezután az InfoRádiónak Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke. Elmondta: bár lehetett sejteni, hogy valamilyen változtatásra készül a kormányzat,

ilyen hirtelen és jelentős lépésre nem számítottak, és sérelmezik, hogy a szakszervezetet kihagyták a döntés előkészítéséből.

Emiatt a folytatásban egyeztetni szeretnének a kormányzattal a munkavállalók érdekeiről. Ez a minimális elvárás - jelentette ki Baranyai Zoltán.

Az összevonás tervéről csak a sajtóból értesült a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége is. Mint Varga Tibor érdek-képviseleti elnök az InfoRádióban elmondta, aggodalmuk nem arról szól, hogy "valami jobb vagy rosszabb lesz", mivel nem kaptak semmilyen hiteles tájékoztatást.

"Az a sérelmünk, hogy kihagytak az egész szakmai egyeztetésből. A hatástanulmány készítéséről sem értesültünk"

- fogalmazott Varga Tibor.

Nem ismerik ezért a további lépéseket, nem tudják azt sem, mi lesz a helyi, helyközi járatokkal, lesz-e létszámleépítés, és más fontos információkat sem.

"Létszámtöbbletről például nem hiszem, hogy lehet beszélni,

nap mint nap problémáink van a járatok indításával"

- figyelmeztetett Varga Tibor, aki hajlandó bármilyen tárgyalásban részt venni, illetve ennek lehetősége a részükről követelés is.

Az 5-5-5 százalékos hároméves bérfejlesztésre kitérve elmondta, "annak idején örültek ennek, mert nagyon régen volt már kétszámjegyű béremelés". Az emelés az elvándorlást valamennyire meg tudta fékezni, de számos helyről kaptak információt 10 százalékos emelésről, ami Varga Tibor szerint a buszvezetőket is megillethetné.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Neurológus: ha kialakul az epilepsziás roham, akkor azt megállítani már nem lehet

Neurológus: ha kialakul az epilepsziás roham, akkor azt megállítani már nem lehet

Nem lehet megállítani egy epilepsziás rohamot, ugyanakkor az orvosok mellett a közvetlen környezet is sokat tehet azért, hogy ne legyen nagyobb baj. A szakemberek ilyenkor semmiképpen nem használnak defibrillátort, újraélesztéssel próbálkozni indokolatlan esetben csak további problémákat okozna – mondta az InfoRádióban Ilniczky Sándor neurológus.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×