eur:
400.38
usd:
362.83
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga
Metrószerelvény érkezik az Újpest-Városkapu állomásra a 3-as metró felújítása előtti utolsó napon, 2017. november 3-án. Az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Metrófelújítás: a következő szakasz még bonyolultabb lesz

A munkaerőhiány miatt várható újabb csúszás a 3-as metró északi szakaszának felújításában - erősítette meg a sajtóhíreket a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke, Gulyás Attila. Március végén indulhat el a forgalom, és kezdődhet a déli szakasz rekonstrukciója. A BKV Zrt. szerint nem igaz, hogy a rekonstrukciónál késésekkel kellene számolni.

A Világgazdaság írt arról szerdán, hogy nem készül el teljesen a 3-as metró márciusig. A Közlekedési Dolgozók Szakszervezete hírlevelében pedig azt jelezte, az elmaradások akár utasforgalmi időben, a "színfalak mögött" is behozhatók.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke az InfoRádióban azt közölte, a BKV most arra számít, hogy március elején feszültség alá helyezheti az északi pályaszakaszt, és kezdődhetnek a tesztek, hogy minden berendezés jól működik-e; ezt a szaknyelv "sötét üzemnek" nevezi, a metró ugyanis ilyenkor utasok nélkül közlekedik.

"Ha minden műszaki berendezés rendben működik, akkor a tervek szerint március végén szállíthat először utasokat a metró

az északi szakaszon, és akkor egy hét múlva le tud állni a déli szakasz, és el tudják kezdeni ott is a munkálatokat" - mondta Gulyás Attila, aki szerint a színfalak mögött még azért tovább folytatódnak a munkák, ahogy ez az M2 felújítása esetében is volt.

Ezeket a kisebb csúszásokat - mint az építőipari kivitelezés esetében az országban más helyszíneken is - szerinte a munkaerőhiány okozza.

A déli szakasz felújítása - Gulyás elmondása szerint - sokkal bonyolultabb ügy lesz, mert hiába lesz lezárva ez a metrószakasz, az egyik oldali vágányt olyan állapotban kell tartani, hogy hajnalban a Kőér utcai kocsiszínből be tudjanak menni a szerelvények a középső és az északi szakaszra, és este vissza is tudjanak menni.

"Ez azt jelenti, hogy

a nap folyamán lesz két olyan időablak, amikor a kivitelezőnek biztosítania kell a közlekedés lehetőségét, a szakszolgálatok embereinek pedig ott kell lenni az egyes állomásokon,

mert a vonalat az áthaladó vonatok miatt üzemeltetni kell" - tette egyértelművé Gulyás Attila.

A déli szakasz rekonstrukciója 2019 végéig tartani fog - ha nem lesz csúszás.

A projekt végét 2022-re ígérik,

a középső szakasz lesz a legbonyolultabb.

"Ott a legnehezebb a lifteket beszerelni, lesz, ahol több lépcsőben lehet eljutni majd a felszínre. Mindenképpen ez a mélyvezetésű szakasz a legnehezebb a felújítás szempontjából" - fogalmazott Gulyás Attila.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×