A BKV a jelenlegi beszerzési lehetőségek mellett átmeneti és szükségmegoldásként tekint a Svájcból érkező Van Hool típusú használt buszokra, amelyeket jó műszaki állapotú, a jelenlegi flottához illeszkedő járműveknek tart. A társaság jelezte azt is, hogy a metrópótlás zavartalan ellátása miatt fontos a csuklós autóbuszok beszerzése.
A közlekedési vállalat ezt azután közölte az InfoRádióval, hogy a Világgazdaság szerdán arról írt, új buszok beszerzését ígéri a BKV a közeljövőben, de addig használtakkal frissíti a járműparkját. A gazdasági napilap kiemelte, hogy a flottára ráfér a fiatalítás, és az elektromos meghajtású buszok számát se ártana növelni, az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében is.
Saját forrásból nagyságrendileg évi hárommilliárd forintja van a BKV-nak autóbuszok beszerzésére. A Van Hool típusú buszok Svájcból érkeznek,
az összesen 12 darab, 14 éves csuklós buszt a jövő év elejéig szállítják le.
A közlekedési vállalat 998 darabos buszpark átlagéletkora 13,4 év, vagyis ezek a járművek nem jelentenek előrelépést a fiatalítás terén. A BKV jelezte, hogy előkészítés alatt vannak új szóló, valamint új csuklós autóbuszok beszerzésére indítandó eljárások, és a midi és a mini kategóriájú járműpark megújításával is számolnak a közeljövőben.
Az InfoRádió megkereste a BKV-t az ügyben, szerettük volna megkérdezni, hogy pontosan mikor érkeznek ezek a használt buszok Svájcból, mennyibe kerülnek, mikor állnak forgalomba, miért használt járműveket vesznek, és mikor várható valóban új buszok beszerzése.
Kérdéseinkre nem kaptunk választ, a BKV levelében arról írt, hogy társaság elkötelezett a magyar autóbuszgyártási stratégia megvalósításának támogatása mellett, és ennek eredményeképpen az elmúlt 3 évben majd 100 darab magyar gyártású autóbuszt állított forgalomba. Az utazóközönség megfelelő kiszolgálása érdekében alacsonypadlós szóló és csuklós autóbuszok beszerzése a cél a társaság rendelkezésére álló beruházási források hatékony felhasználásával.