eur:
392.93
usd:
363.41
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Switelski vágányfeketető géplánc dolgozik Hódmezővásárhely és Kopáncs között az épülő Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamos (tram-train) vonalon 2018. június 15-én. A két település között naponta ingázó 6-8 ezer embert kiszolgáló közlekedésfejlesztési beruházás költsége 73-75 milliárd forint, amelyből mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Így épül a tram-train - galéria

Gőzerővel halad a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamos, vagyis tram-train építése. A tervek szerint a vonalon először 2020 második felében utazhatnak az emberek.

A két település összekapcsolása alapjaiban fogja megváltoztatni a város lehetőségeit. A tram-train jelentősen javít a munkaerő-mobilitáson, és segíti a megyeszékhelyen elérhető szolgáltatások igénybevételét, amely növeli a település megtartó erejét – mondta korábban Lázár János, Hódmezővásárhely parlamenti képviselője, aki az előző kormányban a Miniszterelnökséget vezető miniszter volt.

Jelenleg naponta legalább 8 ezer ember ingázik a két város között, ez a szám 10-12 ezerre növekedhet a tram-trainnel. A szerelvények a két vasútállomás között utat 40-42 perc, a két belváros közöttit 30-32 perc alatt teszik majd meg. A tervek szerint az első járatok 4.30-kor, az utolsók 11 vagy éjfél körül, hétvégén igény szerint később indulnak majd.

A beruházás költsége 73-75 milliárd forint, amelyből mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×