A Népszava írt arról, hogy a BKV-nak április 11-ig 30 Modulo M 168 D típusú csuklós-buszt kellett volna megkapnia, de csak öt érkezett meg. Egy ilyen jármű 86 millió forintba kerül. A 30 buszért összesen 2,6 milliárd forintot kell kifizetni. A lap szerint a BKV nem adott egyértelmű választ arra, hogy behajtja-e a gyártón a napi 150 ezer forintos kötbért. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke is úgy tudja, hogy
nem halad megfelelően a buszok beszerzése.
Dorner Lajos azt mondta az InfoRádiónak, hogy a leadott 5 busz más minőségű az ígérthez képest.
"Volt ennek a kocsinak egy prototípusa, amelyet a BKV szakembereinek közreműködésével fejlesztettek ki. Az úgy volt jó, ahogy volt. Ennek ellenére a gyártó áttervezte a kocsikat, kivágott belőlük majdnem 600 centit, és sok alkatrészt olcsóbbra cserélt.
Ez erősen korlátozza a busznak a használhatóságát."
- mondta Dorner Lajos.
Dorner Lajos szerint a BKV buszainak nagy részét azonnal le kellene cserélni.
"Évről évre halasztódik. A BKV már több mint 300 csuklós-busztól esett el idáig is, ezt nem szabadna tovább folytatni. A BKV- nak önmagában legalább 500 buszt kellene azonnal kicserélnie" - tette hozzá.
Az új buszokat az Ikarus Egyedi Kft. gyártja. "A járművek határidőre készen lesznek, minden előírásnak megfelelnek, jó minőségűek, biztonságosak, 39-el több utast tudnak szállítani, mint az elődjeik, és mégis olcsóbbak, mint a konkurencia buszai" - olvasható a Társaság közleményében. Az Ikarus Egyedi Kft. jogi lépéseket tesz azok ellen, akik mást állítanak. A BKV egyelőre nem válaszolt az InfoRádió megkeresésére.