A Városligeten jelenleg naponta mintegy 50 ezer autó halad keresztül. Ahogy a biztos fogalmazott, "a parkban nem múzeumlátogatóból, hanem autóból van sok". Ezért az eredeti terveknek megfelelően az autóforgalmat leviszik a földfelszín alá, véleménye szerint erre szükség van a park civilizált, kellemes használatához. Ez a projekt egyik legfontosabb eleme.
Persányi Miklós beszélt arról is, hogy
alternatív fejlesztésekkel és útvonalakkal váltják ki a mostani felszíni forgalmat.
A liget útjain belül a hatalmas leaszfaltozott felületet - csaknem 320 ezer négyzetmétert - csökkentik. Ebből 75-80 ezer eltűnik, helyette zöldfelület, park lesz, tavakkal tarkítva, például a Vajdahunyad vára is körbecsónakázható lesz.
Persányi Miklós az InfoRádió kérdésére kitért arra is, hogy
Csukás István is közreműködött a meséi által ihletett Hol nem volt vár kialakításában,
amely a tervek szerint április végétől várja az érdeklődőket a Fővárosi Állat- és Növénykertben. Az építményt az Egri Várhoz hasonlította sokszínűségét tekintve. A játszóhely úgy lesz kialakítva, hogy lesz egy külső és egy belső vár, ez utóbbiban kap otthont a Hetedhét Palota, ahol 7 próbát kell kiállni a látogatóknak, mire végigjárják a 3 emeletet.
A termekben olyan régi ismerősökkel találkozhatunk, mint Vuk, Süsü, a sárkány, Dr. Bubó, Mekk Elek, a Nagy HoHoHo Horgász és Pom-Pom.
A főigazgató kiemelte, hogy bár a gyerekek mai mesekultúráját kevésbé jellemzik a klasszikus magyar alkotások, azonban ezek a kultúra olyan elemei, amelyeket érdemes megmutatni. Az egyes termekben a próbák pedig úgy lesznek összeállítva, hogy az egyszerű játékok vegyülnek az interaktív feladatokkal, így minden korosztály számára élvezhető kikapcsolódás lesz.