eur:
411.01
usd:
394.72
bux:
79231.83
2024. november 22. péntek Cecília
Traffipaxcsapda Budapest határában

Traffipaxcsapda Budapest határában

Az M3-as bevezetőjén 100 km/óráról előbb 50-re esik, majd 80-ra ugrik a megengedett legnagyobb sebesség.

Az M3-as autópálya bevezető szakaszán a rákospalotai-újpesti csomópontig 100 km/óra a legnagyobb megengedett sebesség, ez a korlátozás egy ekkora csomópont esetén érthető, a sűrű forgalom indokolja is.

A Szerencs utcai lámpánál kamerák tucatjai figyelik a szabálysértések elkövetőit, arról viszont talán kevesebben tudnak, hogy nem ez az egyetlen 50-es korlátozás a szakaszon - hívja fel a figyelmet a Dívány cikke. A Szentmihályi úton átívelő felüljáró előtt ugyanis egy autópálya vége és egy főútvonal tábla mellett ott a "Budapest" feliratú, "lakott terület kezdete" jelzés is az oszlopon. A 80-as tábla csak 50 méterrel odébb van. A szabályos haladás tehát az első táblaoszlopig 100, a két tábla között 50, a második táblától pedig 80. 

Az ötvenet persze senki nem tartja be, így különösebb balesetveszély nem is adódik a követési távolságból, de traffipax esetén az 50-es táblánál 45 ezer forintba kerül a 80-as tempó .

Pető Attila KRESZ-szakértő szerint az autópálya bevezető szakaszán valóban szokatlan forgalomtechnikai megoldásokkal találkozhatunk, és felhívta a figyelmet: egy esetleges balesetnél is a jelzések által megengedett sebességek alapján fognak eljárni.

Sőt még egy érdekes helyzetre figyelmeztetett: a 80-as sebességkorlátozó tábla csak a következő útkereszteződésig, azaz az Újpest felőli felhajtóig érvényes. A betorkoló út a sebességkorlátozást feloldja, ami azt jelenti, hogy innentől a következő 70-es tábláig, ami pár száz méterre van, szintén csak 50 km/órával szabad közlekedni, hiszen lakott területen belül haladuk.

Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×