Az átcsoportosítást követően a metróvezetők egy része a felújított orosz metrószerelvények próbafutásait végzik, amire folyamatosan képzik is a járművezetőket, mert nincs mindenkinek a fehér szerelvényekre jogosítványa – mondta a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke. Gulyás Attila jelezte, a második csoport a Lehel téren, ahol rövid a visszafordulási idő, úgynevezett fordítóbrigádot alkot.
„Ezt jelenti, hogy amikor beérkezik a szerelvény, a vonatvezető kiszáll, a tartalékszemélyzet pedig a vonat mindkét végén beszáll. Beviszik a kihúzóvágányra a vonatot, visszamennek a peron mellé, mindez három perc alatt lezajlik, addig a metróvezető is átér a peronon, az utasok között a vonat másik végére és viszi tovább a szerelvényét.”
Az átcsoportosítás harmadik elemeként a létszámhiánnyal küzdő kelet-nyugati, 2-es vonalra képeznek át 10-15 metróvezetőt – mondta Gulyás Attila, hozzátéve, hogy az Alstrom szerelvények vezetését oktató tanfolyam nagyjából fél évig tart.
„A metrófelújítás, ha minden jól megy, közel hároméves folyamat lesz, tehát tartós állapot. Az átcsoportosításokkal sikerült megoldani, hogy egyetlen járművezetőt sem kellett elbocsátani vagy más munkakörbe helyezni, mindenki marad metróvezető.”