Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Föld alatti vasút vezet majd a repülőtérre

Az év végén kihirdetik a Budapest–Belgrád vasútvonal tenderét, és 2022-re elkészülhet maga a beruházás is – mondta Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára az InnoRail vasúti konferencián. Azt is elmondta, hogy már tervezik a ferihegyi repülőtérre vezető vasútvonalat, a 22 kilométeres új szakasz hét kilométeren át a föld alatt vezet majd - idézte a Magyar Idők.

Jól halad a Budapest–Belgrád vasúti pálya felújítása – mondta el az InnoRail 2017 nemzetközi vasútszakmai konferencián Mosóczi László. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára elmondta, hogy a vonal most rendkívül rossz állapotban van. Már 25 éve tervezték a felújítását, de a délszláv háború miatt ez elmaradt, holott árufuvarozási szempontból rendkívül fontos.

A vasútvonalat mind Szerbia, mind Magyarország kínai kölcsönből kívánja felújítani. Hazánk a Budapest–Kelebia szakaszt egyben kívánja felújítani, a kivitelezési pályázatot az év végén jelentetik meg – mondta az államtitkár. Ekkor megkezdődhet a tervezés, 2020-tól pedig maga az építés is, és a tervek szerint a projekt 2022-re mind Magyarországon, mind Szerbiában befejeződik.

Mosóczi László kiemelte a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér bekötését a kötöttpályás közlekedési rendszerbe, erről tavaly novemberben döntött a kormány. A megvalósítás módja, hogy a 100a (Budapest–Cegléd) vasútvonalból Pestszentlőrinc és Monor között egy új szakasz ágazik ki. A 22 kilométer hosszú kitérő hét kilométeren át a föld alatt halad majd, és úgy éri el a reptéri terminált. A nyomvonal feltételezhetően a két kifutópálya között halad majd, a repülőtér területét már a föld alatt éri el. Az alagútnak és vasúti technikának két szempontból is speciális biztonsági feltételeknek kell megfelelnie. Egyrészt nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét. A tervezés jelenleg IKOP-finanszírozásban folyik, és két évre van szükség, hogy előkészítsék a beruházást a repülőtér területén – idézte az államtitkár szavait a Magyar Idők.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányaváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×