Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Ki fogja vezetni a metrópótló buszokat?

Ki fogja vezetni a metrópótló buszokat?

Az InfoRádió által megkérdezett szakszervezet szerint a BKV-nál jelenleg is létszámhiány van, a 3-as metró pótlásához pedig még több járművezetőre lenne szükség. A BKV és a Városháza vezetése szerint a rekonstrukció elkezdésére lesz elég sofőr és busz.

A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége szerint bár a BKV folyamatosan veszi fel a sofőröket, ennek ellenére jelenleg nincs annyi járművezető, amely elég lenne a 3-as metró buszos pótlásához. Gulyás Attila kiemelte: a buszok rendelkezésre állnak majd, összesen 80 busszal lesz több.

Erre nyilván személyzet is kell, de jelenleg

a folyamatos felvételek ellenére is munkaerőhiány van a BKV-nál.

Most 2090 sofőr dolgozik, és ez a szám jelenleg a teljesítéshez is kevés – közölte a szakszervezeti vezető.

Hozzátette: ha nem sikerül elég járművezetőt felvenni, akkor más vonalakról kell sofőröket átvezényelni, ez azzal jár, hogy a főváros más részein ritkulnak a járatok.

Az Index arról írt, a BKV közlése szerint az intenzív toborzási kampánynak köszönhető, hogy 2017 második felében eddig, már több mint 55 fő autóbuszvezető-tanulót indítottak el a tanfolyamokon. A portál szerint ez egyelőre nem elégíti ki a százas nagyságrendű létszámbővítést.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója pár hete az InfoRádiónak azt mondta, hogy a cég a metrópótlási feladatok ellátáshoz szükséges

járművekkel, járművezetőkkel és minden infrastruktúrával rendelkezni fog.

Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában kedden hangsúlyozta, hogy a tervek szerint halad az észak-déli metró rekonstrukciója, és úgy érzi, nincs miért szégyenkeznie.

Kelemen Tamást, a Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet tagja kiemelte, hogy szervezetüknek több felvetése is volt, amelyek az utasok számára elviselhetőbbé tehetnék a metrópótlás okozta kellemetlenségeket.

Az Indexen eközben arról lehetett olvasni, hogy a pótlóbuszok a metró utasainak nagyjából csak a felét tudják majd elszállítani, a többieknek más, alternatív útvonalat kell keresniük. A portál kiemeli, hogy a BKK szerint csúcsidőben 3-as metró utasainak mintegy 60 százaléka utazhat majd a pótlóbuszokkal, 10-15 százalék a meghosszabbított elővárosi buszokra, 25 százalék alternatív elkerülő járatokra szállhat, és az utasok mintegy 5 százalék ülhet kerékpárra.

Szerdán közölte a BKK a felújítás idejére érvényes forgalmi rendet. A felújítás első szakasza novemberben kezdődik az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti szakasszal, és várhatóan egy évig tart. Ebben az időszakban a 3-as metró a reggeli üzemkezdettől estig a Lehel térig közlekedik, esténként és hétvégén pedig a teljes vonalon pótlóbusz szállítja az utasokat. Az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti metrószakaszon kizárólag alacsonypadlós, klimatizált, csuklós metrópótló buszok közlekednek, amelyek érintik a lezárt metróállomásokat. Egyes pótlóbuszok nem Újpest-Központig, hanem egészen az Árpád Üzletházig közlekednek.

A pótlóbuszok gyorsabb haladását, előnyben részesítését a teljes vonalon buszsávokkal, illetve egyéb forgalomtechnikai beavatkozásokkal segítik. A buszok csúcsidőben átlagosan 45 másodpercenként indulnak, de menetidejük több lesz, mint a metróé lenne. A BKK hangsúlyozta: mind a metrópótló busszal közlekedőknek, mind az alternatív útirányt választóknak hosszabb, 10-15 perccel megnövekedő utazási időre kell számítaniuk.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×