Tarlós István szerint az észak-déli metróvonal ügyeiben nincs miért szégyenkeznie.
„Nagyon enyhe túlzással megkockáztathatom:
ketten a miniszterelnökkel gatyába ráztuk a 3-as metrófelújítást.
A szerelvények felújítása már egy éve folyik. Tekintettel arra, hogy az infrastruktúra felújítás során az északi szakasz állomásaira, valamint az alagút teljes, 17 kilométeres hosszára aláírták és hatályba lépett a kiviteli szerződés és a felszíni munkálatok el is kezdődtek,
soha többet senki nem mondhatja, hogy nem folyik a 3-as metró felújítása.
Ezt is megcsináljuk tehát, ahogy más, nehéz feladatokat is.”
A városvezető cáfolta, hogy nincs meg a felújításhoz a megfelelő fedezet.
„Mivel a kormány nem kormányhatározatban, hanem egy felbonthatatlan támogatási szerződésben garantálta a 137,5 milliárdot, az északi szakasz állomásai és az Alagút ennél lényegesen kevesebbe kerül, bőségesen megvan a fedezet.”
Tarlós István arról is beszélt, hogy a további két szakaszhoz saját forrással is hozzá tudnak járulni.
„Az Európai Unió hivatalos előkészítő szervezetétől, aminek véleménye alapján rendszerint már formális a döntés, rendkívül kedvező visszajelzések érkeztek arra vonatkozóan, hogy saját forrásból engedik pótolni az esetleg hiányzó összeget, szankciók vagy anélkül, hogy emiatt az unió kevesebb pénzt adna.”
A főpolgármester megjegyezte: a BKV vezetésének szabad keze van, az északi szakasz metrópótló járataihoz pedig a buszok és a sofőrök is rendelkezésre állnak.
Tarlós István a Római-partról is beszélt, azt itt olvashatja, míg a teljes beszélgetést itt tudja visszahallgatni.