eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Nagy kerékpáros fejlesztést jelentettek be

Nagy kerékpáros fejlesztést jelentettek be

A Velencei-tó kerékpáros forgalmát számláló berendezés átadásakor Velencén néhány részlet kiderült a 2019 nyarára elkészülő Budapest-Balaton kerékpárúthoz kapcsolódó fejlesztésekről.

Nagy kerékpáros fejlesztést jelentettek be

Szőke József, a Mérföldkő Közlekedési Fejlesztő és Szolgáltató Kft. tulajdonosa elmondta, hogy teljesen magyar fejlesztésű fogalomszámláló berendezést készítettek, amely ultrahangos eljárással működik. A rendszer előnye, hogy az utak roncsolása nélkül kiépíthető, illetve gyorsan telepíthető fix és mobil módon is.

A számlálót bemutató rendezvényen Révész Máriusz, a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos hangsúlyozta, hogy a következő két évben "soha nem látott mértékű", kerékpáros turizmust érintő fejlesztés valósul meg Magyarországon. Kiemelt feladatnak nevezte a Balaton-kör rendbetételét és prioritásnak nevezte a fővárost a Balatonnal összekötő kerékpárút megépítését, amely az Eurovelo 14-es európai útvonal része lett, miután nemrégiben Brüsszelben elfogadták a nyomvonal tervét.

Az MTI kérdésére elmondta, hogy a 110 kilométeres Budapest-Balaton bicikliút tervei 2-3 héten belül készen lesznek. Hozzátette: pontos költségek még nem ismertek, de kilométerenként 80-100 millió forinttal számolva vélhetően 8-10 milliárd forintba fog kerülni.

Révész Máriusz az új európai bicikliúttal kapcsolatban kiemelte, hogy a nyomvonal a Bodeni-tótól indulva, Ausztrián keresztül haladva, Magyarországon az Őrséget, a Balatont, a Velencei-tavat, Budapestet, Egert, Hortobágyot és a Tisza-tavat érintve Debrecenig haladna. Hozzátette, hogy reményei szerint később két keréken Székelyföld vagy akár a Fekete-tenger is elérhető lesz majd.

A kormánybiztos rámutatott, hogy kevés információ áll rendelkezésükre a magyar kerékpáros életről, az utak kihasználtságáról, ezért a fejlesztési stratégiában számos helyen mérhetővé tennék a biciklis közlekedést. Megjegyezte, hogy jövőre írják ki a közbeszerzést a mérőberendezések beszerzésére, telepítésére.

Mint elmondta, a mérőhálózat kiépülését követően kétévente végeznének turisztikai méréseket, a köztes időben pedig a mindennapi kerékpáros közlekedést mérnék.

L. Simon László (Fidesz) országgyűlési képviselő közölte, hogy 2010 után a Velencei-tó térségében épült a legtöbb kerékpárút, ezek nemcsak a tóparton, hanem távolabb is megtalálhatók és kapcsolódnak például a Budapest-Balaton vagy a Vértes biciklis túraútvonalaihoz.

Bejelentette, hogy a Bejárható Magyarország program keretében a térségbe mintegy 400 millió forint érkezik: Sukorón és Agárdon biciklis pihenőpontok épülnek, továbbá több információs pont létesül a kerékpárutak mentén.

A képviselő a mérőberendezés telepítésével kapcsolatban elmondta: reményei szerint a jövőben mért adatok is alá fogják támasztani, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a Velencei-tó az ország egyik kiemelkedő kerékpáros turisztikai központja.

Bogdán Csaba, a velencei TDM egyesület elnöke úgy vélte, a tényadatok ismeretében a jövőben pontosan meghatározhatók lesznek a turisztikai fejlesztések irányai és sok segítséget kapnak a szolgáltatások tervezéséhez is.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×