Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Sokkal tartozik a Ryanair a Pozsonyban kitett utasainak

Sokkal tartozik a Ryanair a Pozsonyban kitett utasainak

Budapest helyett Pozsonyban szállt le szerdán a Ryanair két járata. Az egyik Madridból, a másik Velencéből indult. A légitársaság nem gondoskodott az utasok hazaszállításáról – panaszolták többen az Indexnek, illetve néhányan a Ryanair Facebook-oldalán jelezték a problémát. A bajba jutott utasok a saját költségükön, autóbusszal vagy taxival jutottak el Budapestre. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint a Ryanairnek buszokat kellett volna küldenie az utasokért, vagy ki kellett volna fizetnie a hazajutásuk költségeit.

A légitársaság arra hivatkozik, hogy a rossz időjárás miatt lezárták a ferihegyi repülőteret. A repülőgépek mozgását figyelő FlightRadar oldalon viszont látszik, hogy a gép üresen visszajött Budapestre, majd továbbrepült onnan.

Az InfoRádióval a Ryanair közölte: nem volt elég autóbusz és éjszakai szállás Pozsonyban, ezért az ügyintézők azt tanácsolták az utasoknak, hogy utazzanak haza a saját pénzükön, ami után a légitársaság megtéríti a költségüket.

„Egy európai uniós rendelet pontosan meghatározza, hogy milyen kötelezettsége van a légitársaságnak, és mit kell felajánlania a fogyasztóknak ilyen esetben” - közölte a fogyasztóvédelmi szakjogász.

Fel kell ajánlania például azt, hogy átfoglal egy másik járatra, hogy a követező járattal jöhessenek haza az utasok, vagy köteles a saját költségén busszal vagy vonattal hazahozatni az utasokat. Egyik sem történt meg

– mondta Baranovszky György.

Hozzátette: amikor leszáll a gép, telefonhívást kell biztosítania, bónuszkuponokat kell felajánlania, hogy az étel és ital biztosítva legyen az utasoknak.

„A legnagyobb probléma, hogy az a repülőgép eljött Pozsonyból, és leszállt Budapesten, utána pedig ment tovább.

Ha jogi nyelvre lefordítjuk a helyzetet, ez azt jelenti, hogy járattörlés történt”

- mondta a szövetség ügyvezető elnöke.

Közölte: ha felróható a légitársaságnak, hogy nem érkezett meg a járat, akkor ezen túl meghatározott összegű eurót is fizetnie kell a fogyasztóknak, és a kárukat is meg kell térítenie.

Sokkal tartozik a Ryanair a Pozsonyban kitett utasainak

„Mivel nem ajánlotta fel a Ryanair, hogy hazahozza az utasait, a saját költségükön utaztak haza. Ezeket a költségeket is köteles kifizetni a Ryanair” - jelentette ki a fogyasztóvédelmi szakjogász.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Nagyon is létezik gasztroturizmus – mondta Vinkó József, a Magyar Konyha magazin főszerkesztője az InfoRádió Aréna című műsorában, és felhívta a figyelmet újonnan összeállított gasztroséta helyekre. Beszélt arról is, hogy a hozzánk látogató külföldiek hetven százaléka milyen ételt keres, és hogy leáldozik-e a fine dining csillaga. Megtudhattuk tőle azt is, miért „házasítják” a japán és a perui konyhát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×