Hétvégén és hétfőn több mint húsz orosz mérnök és főkonstruktőr kereste a hibát – mondta el a BKV elnök-vezérigazgatója. Bolla Tibor hozzátette, az egész metrót szoftver felügyeli,
a tizenöt kilométer, több mint ezer adatátvitelt biztosító kábel egyikének vége volt kontakthibás.
„Emiatt a számítógép nem egyértelmű jelet kapott és azonnal leállította a rendszert.”
Az orosz mérnökök ahogy megtalálták, cserélték is, de több, a biztonságot ugyan nem veszélyeztető kellemetlen hibát is találtak, ezért a közlekedési hatóság és a BKV
utasok nélküli tesztelésre küldte az öt szerelvényt
– mondta Bolla Tibor.
„Ennek az eredményétől függ, hogy mikor kerülhetnek vissza a forgalomba a járművek, feltehetően a jövő hét második felében,
addig azonban több ezer ajtónyitást le fogunk próbálni.”
A kötbérről szólva Bolla Tibor elmondta, a BKV ennek mértékét jelezte az orosz félnek.
„Jelen pillanatban is növekszik, hiszen állnak a szerelvények. Mihelyt visszaállnak a forgalomba, akkor tudjuk pontosítani a kötbér pontos mértékét, amit érvényesíteni fogunk.”
Ha hiba nélkül teljesítik ezt a pár napot a szerelvények, és a BKV, a közlekedési hatóság és az orosz mérnökök is úgy értékelik, hogy semmilyen hiba nincs, fokozatosan visszaállítják a felújított kocsikat – mondta a BKV elnök-vezérigazgatója.
„Folytatjuk a felújítási programot, a régi kocsikat újakra cseréljük. Jelenleg ebben 4-6 hetes csúszás van, de a gyárnak olyan nagy a kapacitása, hogy az utolsó szerelvények jövő nyári szállítási határidejét könnyen le tudja dolgozni, ha kellően odafigyel a végszerelésre.”