eur:
394.46
usd:
365.28
bux:
71738.76
2024. július 3. szerda Kornél, Soma
Valóban lassítják a villamosokat

Valóban lassítják a villamosokat

A MÁV cáfolta a korábbi sajtóhírt, hogy újabb sebességkorlátozást vezettek volna be a szentendrei HÉV Batthyány tér és Margit híd közötti szakaszán. A HÉV alagút fölötti villamosközlekedésben azonban az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint néhány hónapja megnövelték a sebességkorlátozás alá eső szakasz hosszát.

A Népszava nemrég arról írt, hogy a metró után már a HÉV-vel is gondok vannak: a Batthyány tér és a Margit híd közötti alagútban sebességcsökkentést rendeltek el az aggasztóan szaporodó hajszálrepedések miatt. Már csak tízzel "futhatnak" be a szerelvények az állomásra – tette hozzá a lap.

A szentendrei HÉV a Szépvölgyi úti felszíni megálló után a föld alatt fut a Margit-híd, illetve a Batthyány tér megállókig. Alagútja fölött közlekednek tavaly óta a budai fonódó villamosok, ehhez meg is kellett erősíteni a végállomásnál a műtárgy szerkezetét, mivel hajszálrepedések jelentek meg már a villamosvágányok építésekor az alagútban.

A HÉV-et üzemeltető MÁV megkeresésünkre azonban azt írta, hogy az eddigi szakértői vizsgálatok a „fonódó" átadása óta nem mutatnak olyan jellegű állagromlást az alagút szerkezetében, amelynek következtében újabb sebességcsökkentést kellene elrendelni. A födémszerkezet alatt, a HÉV pályáján ugyanis az állomás és a váltókörzet között 20 km/h-val, onnan a Margit híd megállóhelyig pedig 40 km/h-val közlekedhetnek a szerelvények, ám ezek a korlátozások már a fonódó villamos építése előtt is érvényesek voltak – tette hozzá a MÁV.

A felszínen közlekedő fonódó villamosok tavaly szeptemberben, az érintett szakaszon elrendelt sebességkorlátozására vonatkozó megkeresésünkre a BKK-tól írásban szintén azt a választ kaptuk, hogy újabb repedések nem jelentek meg az alagútban.

Valóban lassítják a villamosokat

„Az alagút födémszerkezete a megerősítéseket követően megfelelően stabilnak bizonyult, a hajszálrepedések a terhelés hatására sem mutattak lényegi változást.”

Ugyanakkor a BKV Zrt.-nek a villamosok sebességkorlátozását mindaddig fenn kell tartania, amíg minden kétséget kizáróan bebizonyosodik, hogy a repedések nem terjednek tovább, illetve újak nem keletkeznek – fogalmazott a társaság.

Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője megkeresésünkre elmondta, hogy az utóbbi hetekben valóban nem történt változás, ám a sebességkorlátozás tavaly szeptemberi bevezetése óta igen.

Körülbelül 3 hónapja az előre jelzett távnak a kétszeresére növekedett ez a sebességkorlátozás. Per pillanat a hídtól a Bem tér megállóig 25 km/óra van elrendelve a villamosjármű forgalom számára” - közölte.

Kolák András hozzátette: újabb tervezett korlátozásról nincs tudomása.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Nem hagyja annyiban az Árpád hídi ámokfutó őrizetének enyhítését az ügyészség

Nem hagyja annyiban az Árpád hídi ámokfutó őrizetének enyhítését az ügyészség

A Fővárosi Főügyészség fellebbezést nyújtott be az ellen a bírósági döntés ellen, amely szerint az egy éve halálos balesetet okozó Árpád hídi autós Budapest közigazgatási határain belül szabadon mozoghat. Az InfoRádió Rab Ferencet, a Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivőjét kérdezte az ügyben.

Seremet Sándor: fontos jelzést küldött Orbán Viktor a kijevi látogatásával

A miniszterelnök kijevi látogatása cáfolja azt a narratívát, amely szerint a magyar kormány ukránellenes lenne – erről beszélt az InfoRádióban a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója, a Neumann János Egyetem Eurázsia Központ kutatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×