"A látogatócsúcsot az idén már elértük: péntek óta többen vagyunk a tavalyi zárószámunknál. Úgy gondoljuk, hogy bőven a kétezer résztvevő fölé fogunk menni" - mondta el az InfoRádiónak a kedden kezdődő Media Hungary konferencia szervezője.
Csermely Ákos beszámolt arról, hogy
több mint 250 hazai és 13 külföldi előadó vesz részt a kétnapos tanácskozáson,
amelyen a reklám, az érzelemmarketing, a televíziózás, a sajtó és a pr lesz a fő téma. Az előadások öt teremben zajlanak majd.
" A legnagyobb változás a média üzleti modelljében van,
és mindenben, ami ehhez kapcsolódik" - mutatott rá Csermely Ákos. Hozzátette, hogy emellett a reklám és az érzelemmarketing az a három fő téma, amely köré csoportosították a konferencia anyagát.
Ami konkrétan az üzleti modellt illeti: elmondta, hogy
egy termék értékesítési lánca eltér mára a hagyományostól.
"Eddig lineáris volt az üzleti lánc, amelynek részei szigetekként kapcsolódtak egymáshoz. Újabban viszont a sajtó, a tévé, a rádió és a többi médium is erősen elkezdte használni a digitális területeket. Ez azt eredményezi, hogy ezek az értékesítési láncok lerövidülnek" - magyarázta az igazgató.
"A Media Hungary konferencián ezért vizsgálunk egy új fogalmat: azt, hogy
a lineáris értékesítési lánc miként alakul át gömb alakú értékesítési lánccá" -
jelezte Csermely Ákos.
Hozzátette, hogy szó esik majd még egy új fogalomról, amikor a hagyományostól eltérve nem kor szerinti célcsoportokat vizsgálnak, hanem úgynevezett personákat.
"Ilyenkor tehát
valamilyen érzelem, érdeklődési kör vagy attitűd alapján választjuk ki a célcsoportot,
nemre, korra, életkorra, iskolázottságra való tekintet nélkül, elhagyva a hagyományos felosztásokat" - mutatott rá a konerenciaigazgató.