„A sajtóban az jelent meg, hogy póttankot építettünk be a busz elejébe, és mivel onnan indult a robbanás, ezért gyulladt fel ilyen gyorsan az autóbusz. Azzal gyanúsítanak bennünket, hogy ez az utólag beépített póttank robbant fel, ez okozta vagy erősítette fel a problémát.
Ez nem igaz, gyárilag ott van a két tartály a jobb és a bal oldalon,
ott vannak a töltőnyílások” - mondta Czakó Tibor.
„Bizonyítottuk, hogy a jobb oldali gyári üzemanyagtartály sajnos már a szalagkorlátnak ütközés közben és a villanyoszlop kidöntésekor súlyosan megsérült, ott egy rövidzárlat keletkezett, ami begyújtotta az üzemanyagot. Ezért az autóbusz már valószínűleg égve szaladt neki a pillérnek” - közölte a járművet biztosító Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője.
Hozzátette: nagyon sok a találgatás, hogy mi okozhatta a balesetet. Sajnos felmerült, hogy a sofőr rosszul lett, vagy elaludt.
Czakó Tibor szerint sokkal fontosabb lenne azt megnézni, hogy
megfelelő volt-e a szalagkorlát.
„Nagyon érdekelne, hogy hova lett a sérült szalagkorlát, amin a becsapódási szögből vissza lehetne következtetni az okra” - hangsúlyozta az ügyvezető.
Ha ugyanis egy gépjárművezető rosszul lesz vagy elalszik, az ütközés szöge lapos lesz – magyarázta.
„Egy lejárónál volt ez a baleset, és az autóbusznak semmi keresnivalója nem volt a lekanyarodó sávban. Mi van, ha ott egy személyautó vagy teherautó az utolsó pillanatban észrevette, hogy itt le kell kanyarodnia, elrántotta a kormányt, és ezzel a busz vezetőjét kényszerítette arra, hogy egy nagyobb kormánymozdulatot tegyen” - vetette fel Czakó Tibor.
Szerinte ebben az esetben ugyanis a szalagkorlátnak ütközés szöge sokkal nagyobb lenne.
„Ebből a hatóságok nagyon sok mindent ki tudnának deríteni. Az zavar, hogy erről nem szivárogtattak ki semmit.
Attól várják a jelentés eredményét, hogy a kómában lévő kollégánk felébred és elmondja, hogy mi történt”
- mondta a veronai buszbalesetben érintett járművet biztosító Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője.