A Szinyei Merse Pál gimnázium diákjai és kísérőik utaztak hazafelé egy sítáborból január közepén, amikor buszukkal Veronánál nekimentek a szalagkorlátnak, majd egy felüljáró oszlopának. A busz azonnal kigyulladt, és 16 ember, többségük tizenéves diák, bennégett a buszban.
Ebben a busztípusban – Setra S 317 GT-HD – az üzemanyag-tartály a busz első ajtaja és jobb első kereke között van, nagyjából egy-másfél üléssornyit nyúlik hátra. Egy ilyen távolsági buszba több száz liter gázolajat lehet gyárilag is tankolni. Ennek ellenére a balesetben azt tartotta a legszokatlanabbnak egy buszvezetői gyakorlattal is rendelkező igazságügyi szakértő, hogy hogyan tudott ilyen hamar kigyulladni a busz első része - írta az Origo.
Erre adhatna magyarázatot, hogy plusz üzemanyag-tartály lehetett a buszban a portál értesülése szerint.
FRISSÍTÉS:Ezt cáfolta később Czakó Tibor, a Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezető igazgatója, bebizonyítva, hogy a busz elején gyárilag van két üzemanyagtartály.
Az olasz hatóságok még nem zárták le a vizsgálatot, a busz roncsa is Olaszországban van még, és a Nemzeti Nyomozó Iroda is nyomoz az ügyben.
Az elmúlt napok történései a balesettel kapcsolatban:
- Egy villanyoszlop okozhatta a pusztító tüzet - videó
- Megdöbbentő: a hivatásos sofőrök ötöde szenved alvászavarban
- Kóros aluszékonyság vagy szívritmus-zavar okozta ájulás léphetett fel a sofőrnél
- A veronai buszbaleset életmentő tanárainak adnának kitüntetést
- Megkezdődött a túlélők terápiája