Úgy lehetne a családi autó legfőbb ismérveit összefoglalni, hogy olyan jármű, amelyben négy felnőtt ember csomagokkal elfér – mondta el az InfoRádiónak a használtautó-kereskedő. Kroneraff István hozzátette: ez nem feltétlenül jelent kombi vagy egyterű járművet, de fontos, hogy legyen benne elegendő hely.
Elmondta, hogy Kelet-Európában sokáig egészen mást tekintettünk családi autónak, mint tőlünk nyugatabbra. A 90-es években nálunk ez a Suzuki Swift volt, mert ezt tudták megvenni az emberek, jóllehet ez a gépkocsi családi autónak valójában alkalmatlan. Méretét tekintve kicsi, nincs csomagtartója és hátul eléggé szűkös.
Tapasztalatai szerint családi autó vásárlásánál nálunk ma is az az egyik legfontosabb szempont, hogy olcsó legyen a fenntartása.
„Ne a szerelő legyen a legjobb barátom, ne küldjön nekem Thaiföldről képeslapot, mert az én pénzemből elment oda nyaralni” – fogalmazott viccesen az interneten "Becsületesnepperként" ismert használtautó-kereskedő.
Komolyra fordítva: a legfőbb elvárás, hogy ne romoljon el, ne fogyasszon sokat, ha a menetteljesítményei már átlagosak, az bőven elég. Ha a 130 kilométer per órás autópályás utazó sebességet tudja tartani, akkor már megfelelő – mondta Kroneraff István.
A fő szempont tehát a megbízhatóság, az olcsó fenntarthatóság. A használtautó-piacon szerinte 500 ezer forinttól már lehet ezeknek a paramétereknek megfelelő „normális” kocsikat kapni.
Nagyon sok ember ugyanakkor már az autó paraméterezésénél tévedésben van: összekeveri a realitást és a vágyait. Minél többet akarunk mutatni, minél nagyobbnak akarunk látszani, teljesen feleslegesen – mutatott rá a kereskedő.
Tapasztalatai szerint egyébként nagyon sok embernek vannak tévképzetei olyan technikai kérdésekről is, hogy például mikor meleg egy motor.
Nem árt tudni: a motor nem akkor meleg, amikor a vízhőmérő meleget mutat, mert akkor még a blokköntvény hideg. Ilyenkor télen akár 20 kilométer közlekedés is kell, amíg bemelegszik egy autó - jelezte.
Cáfolta egyben a női-férfi vezetőkre vonatkozó summás megállapításokat is.
Nincs olyan, hogy férfi és női vezető: vannak férfiak és nők között is rettenetesen rossz és rettenetesen jó pilóták – fogalmazott.