A főváros délkeleti részén - elsősorban Ferihegyen és a XVIII. kerületben - sok az új beruházás, az utazási szokások átalakulnak, erre azonban a főváros nincs felkészülve - nyilatkozta az InfoRádiónak Ughy Attila. Véleménye szerint a térségben gyakorlatilag nincs közösségi közlekedés, ezen kívánna változtatni például az 50-es villamos vonalának meghosszabbításával.
A városfejlesztési bizottság fideszes elnöke hangsúlyozta: ha a főváros nem egyeztet a kerületekkel a középtávú közlekedésfejlesztési koncepcióról, elszalasztja a magántőke bevonásának lehetőségét.
Az 50-es villamos vonalát elég lenne 3-3,5 kilométerrel meghosszabbítani; ez nagyjából hárommilliárd forintba kerülne. Érdemes lenne megfontolni azt a javaslatot, miszerint csak akkor kapna engedélyt a beruházó a gyakran 30-40 milliárd forintos projektek megvalósítására, ha vállalja a térség tömegközlekedésének fejlesztését is. - fejtette ki Ughy Attila.
A bizottsági elnök aggódik, hogy a főváros késlekedése miatt a kerületek lemaradhatnak a magántőke bevonásának lehetőségéről. Ha ugyanis a beruházó már minden engedélyt megkapott, semmivel nem lehet majd rávenni a tömegközlekedés fejlesztésének finanszírozására.
Hanganyag: Tenczer Gábor