A sztrádaépítésre vonatkozó előírások között szerepel, hogy két csomópont közötti legrövidebb távolság két kilométer lehet - mondta az InfoRádiónak az Állami Autópálya-kezelő Zrt. szóvivője.
Winkler-Virág András kifejtette, hogy az M30-as autópálya tervezésekor a nyékládházi csomópont után a Miskolc déli csomópont következett, de idő közben lakossági kezdeményezésre bekerült a tervek közé a kistokaji csomópont, amelynek esetében azonban nincs meg a szükséges távolság.
A sztárda építőjének ebben az esetben szabvány alóli felmentést kell kérnie a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól - tette hozzá a szóvivő.
Winkler-Virág András hangsúlyozta: a tárca megadta a szabvány alóli feloldást, de egyúttal elrendelte az M30-ason a két csomópont közötti távolság kivilágítását. Ennek éves költsége 9 millió forint - közölte.
Mindenki belátása szerint döntse el, hogy ez kidobott pénz, vagy pedig olyan összeg, amely az autópálya biztonságát növeli - emelte ki a szóvivő.
A teljes beszélgetést csütörtök este nyolc órától hallgathatják meg az InfoRádió Fórum című műsorában.
Hanganyag: Herczeg Zsolt