A szóvivő elmondta, hogy a projekt költsége hétről hétre dagadt, és már ott tart, hogy 32 milliárd forint helyett 44 milliárdba kerül. A költségnövekedéssel kapcsolatos aggályait Ikvai-Szabó Imre gazdasági főpolgármester-helyettes is hangoztatta a fővárosi közgyűlés legutóbbi ülésén.
A 44 milliárd forintos összeg Vitézy Dávid szerint önmagában is elképesztő, de úgy véli: tudni kell, hogy mindkét villamos esetében egy-egy megállós hosszabbításról van csak szó.
A szóvivő szerint a villamoskocsik akadálymentesítése nemes cél, de az alkalmazott eszközök nem végiggondoltak.
Az 1-es villamoshoz vásárolandó alacsonypadlós pótkocsival például nem tudni, hogy mi lesz, ha öt év múlva lejár a most 25 éves Tatra villamosok üzemideje.
A hannoveri villamosok középrészének lesüllyesztését pedig egyenesen házi barkácsolásnak, sufnituningnak nevezte a szóvivő, aki egyébként a BKV felügyelő bizottságának a tagja is.
Vitézy Dávid szerint az akadálymentesítés elegánsabban is megoldható lenne néhány új, alacsonypadlós villamos megvásárlásával, amelyek félóránként-óránként közlekednének.
A 3-as villamosnál pedig, amely eleve egy akadálymentesített villamos, csak meg kellene emelni a megálló peronját, és meg lenne oldva a probléma.
A szóvivő szerint a házi barkácsolásra azért van szükség, hogy a BKV életben tudja tartani a korábban kiszervezett Vasúti Járműjavító Kft.-t, amelynek mostanában megritkultak a feladatai.