Infostart.hu
eur:
387.19
usd:
330.59
bux:
109632.97
2025. december 19. péntek Viola

Két magyar egyetemista átevez az óceánon

Saját tervezésű és építésű hajójával készül átevezni az Atlanti-óceánt Pálos Andrea és Rakonczay Gábor. A Nyugat-Magyarországi Egyetem hallgatói úgy tervezik: két hónap alatt teljesítik majd az 5000 kilométeres távot, amelyet magyar ember még evezős hajóval soha nem tett meg. A páros hölgytagja az InfoRádiónak elmondta, hogy a legnagyobb veszélyt nem az állatok és az időjárás, hanem a nagyobb hajókról leeső konténerek jelentik majd.

Pálos Andrea tájékoztatása szerint a hétvégén teszik vízre a hajót, ezt követik a tesztelések, és végül a jövő héten indulnak a Kanári-szigetekre. Onnan fognak ugyanis átevezni az Atlanti-óceán másik oldalára, a Kis-Antillák szigetcsoport egyik szigetére, Antiguára, reményeik szerint 60-70 nap alatt.

A 8,9 méter hosszú hajón két kabin, és rengeteg rekesz található. Aludni a hátsó kabinban fognak, a páros éppen evező tagja pedig a hajó középső részén ül majd.

Egy éve tervezik

Pálos Andrea elmesélte, hogy lassan egy éve foglalkoznak a kalandos tervvel. A hajót egy teljes hónapon át tervezték, és kikérték a világot körbevitorlázó Fa Nándor véleményét is. Ezt követően fél éven keresztül építették hajót.

Evezni felváltva fognak, két óránként váltják majd egymást, így a nap 24 órájában mindig ott ül majd egyikük az evezőknél. Erre szükség van azért is, hogy el tudják kerülni például éjszaka is a nagy hajókat.
Külföldön népszerű kihívás

Pálos Andrea szerint egyébként nem is az időjárás, vagy például a cápák jelentik majd a legnagyobb rájuk leselkedő veszélyt, hanem a teherszállító hajókról leesett konténerek és más nagyobb tárgyak.

"Külföldön viszonylag nagy számban vágnak neki ennek az útnak, de magyarok még nem tették meg, szeretnénk az elsők lenni" - indokolta a kockázatos vállalkozást Pálos Andrea.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

A nem lakáscélú önkormányzati helyiségekkel kapcsolatos gazdálkodás problémáiról és az abban rejlő lehetőségekről szóló hétrészes cikksorozatunk előző részében lefektettük a hatékony helyiséggazdálkodás alapjait: a portfóliószemléletű vagyonstratégiát, az adatvezérelt portfólió kialakítását és a rugalmas szabályozási keretet. Most a rendszer operatív eszköztárára térünk át – azokra a konkrét módszerekre, amelyek a mindennapi működésben valóban meghatározzák a teljesítményt, úgy mint az árazási logika, a napi működési rendszer felépítése, valamint az értékesítés megszervezésének módja. Azt is bemutatjuk, miként lehet mindezt valós körülmények között, kontrollált kísérleti környezetben tesztelni egy pilotprogram segítségével.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×