A svájci Blick a téli tesztek részletes eredményeit vetette össze, az autókat pedig a 12 körös vagy annál hosszabb etapokon nyújtott teljesítményük alapján rangsorolta. A felmérés tanulságai szerint ezek az adatok lényegesebbek, mint a nap végén kevés benzinnel vagy friss abroncsokkal teljesített leggyorsabb körök.
A vizsgálat alapján a 2007-es BMW körönként átlagosan két tizedmásodperccel gyorsabb az új McLarennél, és több mint fél másodperccel a Ferrari idei modelljénél.
A sorrendben a negyedik a Renault, az ötödik a Williams, a hatodik a Toyota, a hetedik a Red Bull, míg a Honda mindössze a nyolcadik.
Az elemzés alátámasztja a brazil Felipe Massa február eleji nyilatkozatát, amely szerint a BMW tart a legelőrébb. A értintett istálló német versenyzője, Nick Heidfeld ugyanakkor kétkedve beszélt arról, hogy egyáltalán beleszólhatnak-e a világbajnoki címek sorsába.
Más a verseny és más az időmérés
Természetesen a csapatok mindegyike jelentős fejlesztésekkel vág neki a melbourne-i idénynyitónak, tehát a mostani állás akár még érdemben változhat.
Ha nem módosulnak a felmérésben jelzett erőviszonyok, akkor rendkívül izgalmas szezonkezdet várhat a szurkolókra, hiszen egy körön a Ferrari és a McLaren is egyértelműen gyorsabb a BMW-nél, márpedig a időmérő edzés eredményét (és a rajtsorrendet) ez határozza meg.
Ha valóban ennyire erős a hosszú epatokon a német-svájci csapat, akkor izgalmas lesz nyomon követni, hogyan közelíti/előzheti meg az éllovasokat Heidfeld és a lengyel Robert Kubica.