Infostart.hu
eur:
389.99
usd:
332.78
bux:
109277.86
2025. december 18. csütörtök Auguszta
A rendkívüli helyzetek orosz minisztériumának felvételén a minisztérium dolgozói és önkéntesek takarítják a Fekete-tengeren tomboló vihar következtében három nappal ezelőtt elsüllyedt két orosz tartályhajóból, a Volgoneft-212-ből és a Volgoneft-239-ből származó olajszennyezés nyomait a Kercsi-szorosnál 2024. december 18-án. Az összesen 9000 tonna fűtőolajat szállító, több mint ötvenéves két tankhajó három napja szenvedett hajótörést a heves viharban a nyílt tengeren Oroszország és a 2014-ben Moszkva által annektált dél-ukrajnai Krím félsziget között. Az egyik hajó legénységének egy tagja életét vesztette, tizenegyen megsérültek. A hatóságok szerint mintegy 50 kilométer hosszan szennyeződött a tengerpart.
Nyitókép: MTI/EPA/Rendkívüli helyzetek orosz minisztériuma

Óriási károkozás lett a dupla hajóbaleset vége, veszélyhelyzeteket rendeltek el

Az orosz hatóságok szerdán bejelentették, hogy 49 kilométeren szennyezi a vasárnap a Kercsi-szorosnál hajótörést szenvedett tankerhajókból kiömlő mintegy 3000 tonna fűtőolaj a fekete-tengeri partokat, főként a Krasznodari területen, ahol folynak a tisztítási munkálatok.

Mintegy 2700 műszaki mentő és önkéntes vesz részt a kárelhárításban a Temrjuki és Anapai járások közötti partszakaszon - közölte a rendkívüli helyzetek minisztériuma. Eddig mintegy 100 tonna olajat emeltek ki, és tíz kilométer hosszan tisztították meg a partot. A Krím félsziget partjainál eddig nem észleltek olajszennyeződést.

Anapa üdülőhelyen és négy másik településen rendeltek el veszélyhelyzetet.

Az Anapa közelében fekvő Vityazevóban mintegy harminc madarat mentettek ki és tisztítottak meg az olajtól - jelentette a RIA Novosztyi orosz hírügynökség.

Az összesen 9000 tonna fűtőolajat szállító, több mint ötvenéves két Volgonyefty tankhajó vasárnap szenvedett hajótörést a heves viharban a nyílt tengeren Oroszország és a 2014-ben Moszkva által annektált dél-ukrajnai Krím félsziget között. Az egyik hajó legénységének egy tagja életét vesztette, tizenegyen megsérültek.

Az ukrán környezetvédelmi és természeti erőforrások minisztériuma hétfőn nagyszabású környezeti katasztrófára figyelmeztetett a Fekete-tengeren.

Címlapról ajánljuk
Rejtély: megrongálódott Robert Fico gépe Brüsszelben
Tudósítónktól

Rejtély: megrongálódott Robert Fico gépe Brüsszelben

Az incidens során sem az utasok, sem a személyzet nem került veszélybe, a repülőgépet azonban biztonsági okokból ideiglenesen földre parancsolták. Robert Fico ennek ellenére részt vett a nyugat-balkáni országok uniós csatlakozásáról szóló szerdai esti csúcstalálkozón.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Sorra kapja a pofonokat a forint, nincs vége a gyengülésnek

Sorra kapja a pofonokat a forint, nincs vége a gyengülésnek

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája ma is folytatódik, az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett jár.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×