Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Volkswagen

A Volkswagen hadat üzen a kínai autóárnak – nem is akármilyen megoldással

A jövő az elektromos autóké, a magas árak azonban nemigen kedveznek értékesítésnek. A Volkswagen a tervek szerint a jövőben épp ezért egy "olcsó" kis elektromos autó gyártásával próbálkozik.

Az Auto Bild magazin beszámolója szerint már a Volkswagen év elején tartott közgyűlésén megszületett a döntés, és mosta a cég megerősítette, hogy

olyan elektromos modellt tervez, amelynek "belépő" ára 20 ezer euró (7,7 millió forint) alatt lesz.

A cégcsoporthoz tíz márka tartozik, a Volkswagen mellett többek között a Škoda, a Seat, az Audi és a Porsche.

Értesülések szerint további részleteket a közeli jövőben hoznak nyilvánosságra. Az új típusú kis mérető autó, a Volkswagen ID.1 vizuálisan hasonló lesz a közelmúltban megszűnt VW Uphoz. A tervek szerint 2027-ben "érkezik", és Európában gyártják majd.

Egy elektromos autó "Európából, Európáért" – idézte az Auto Bild a VW-vezérigazgató, Oliver Blume a Linkedin platformon közzétett bejegyzését. A cégvezér utalt arra is, hogy a tervek nemcsak a VW "alapmárkára" vonatkoznak, hanem új, olcsóbb elektromos modellek a csoport más márkáinál, például a Skodánál is elképzelhetők.

A magazin idézte a csoport márkafőnökét, Thomas Schäfert is, aki szerint a VW cégcsoport járművei mércét állítanak fel a új autók számára a technológia, dizájn, a minőség és a vásárlói élmény tekintetében, ugyanakkor utalt arra is, hogy a fejlesztésnek jelentős akadályai is vannak. "A növekvő energia-, anyag- és nyersanyagköltségek miatt ez a feladat egyre megterhelőbbé vált" – fogalmazott Schäfer.

Értesülések szerint a Volkswagen kezdetben a kis méretű elektromos autók gyártását a Renault-val való együttműködésben tervezte, a kooperáció azonban meghiúsult. Abban viszont eltökélt, hogy az új kis méretű autót "legalább" Európában kell gyártani, mert

a Volkswagen egyértelműen elkötelezett Európa mint ipari helyszín iránt.

Konkrét gyártási helyszínt a csoport még nem nevezett meg, azt azonban hangsúlyozta, hogy nagy reményeket fűz az új modellhez. "Elektromos autók mindenkinek" – idézte a Maschinenmarkt portál a Volkswagen közleményét, hozzátéve, hogy a németországi gyártás valószínűtlen.

Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

A hollywoodi blockbusterek és a tömegeket szórakoztató videojátékok korában elkerülhetetlen, hogy bizonyos fegyverek az indokoltnál jóval nagyobb médiafigyelmet kapjanak pusztán azért, mert ezekben a médiumokban jól néznek ki. Előző cikkünkben összeszedtünk néhányat a legismertebb klisékből, de annyi ilyen eszköz van, hogy akár egy kisebb könyvet is írhatnánk róluk. Bár ezt azért nem vállaljuk be, néhányat még összegyűjtöttünk a filmek és játékok által piedesztálra helyezett fegyverek közül, amiket a valóságban vagy ritkán használnak, vagy teljesen máshogy, mint ahogy mi gondolnánk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×