eur:
393.08
usd:
363.58
bux:
72351.87
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Egy kerékpáros halad a kerékpársáv mellett a Múzeum körúton 2012. július 31-én.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Európai irányváltás: az autósok visszaelőzik a kerékpárosokat

Több európai nagyvárosban is visszavesznek a kerékpáros projektekből az autóforgalom javára.

Defektet kapott Európa városi kerékpáros forradalma – idézi a Politicót a hirado.hu. A lap – több európai nagyváros közelmúltbeli történéseinek vizsgálata után – arra a következtetésre jut, hogy a jobboldali pártok sikeresen csatornázták be az elégedetlenséget, amit az autósok erőszakos kiszorítására hozott intézkedések váltottak ki.

Az egyik példaként Berlint említi, ahol az idén a város élére kerülő jobbközép Kereszténydemokrata Unió (CDU) párt vezette koalíció visszavonta a baloldali elődje által elfogadott, kerékpárosokat előnyben részesítő intézkedéseit, és felfüggesztett minden olyan kerékpáros infrastrukturális projektet, amely veszélyezteti a meglévő autósávokat vagy parkolóhelyeket. Szintén leállították a város kerékpárforgalmi hálózatának több ezer kilométeres bővítésére irányuló tervet.A városvezető kereszténydemokraták épp a helyi vállalkozók kérésére engedték vissza az autósokat a város ikonikus főútjára, a Friedrichstrasséra.

A Politico körképe szerint a brit konzervatív párt az elmúlt időszakban azért tudott több időközi választáson is sikert aratni, mert a lakosság felháborodott London munkáspárti polgármestere, Sadiq Khan döntése miatt, hogy kiterjeszti a legszennyezőbb járművek után fizetendő díj zónáját.

A portál cikkéből kiderül az is, hogy a gépjárműforgalmat érintő brüsszeli regionális terv, mely 2030-ra előirányozta a gépjárműforgalom 24 százalékos csökkentését, heves tiltakozásokat váltott ki, és arra kényszerítették a helyi hatóságokat, hogy leállítsák vagy töröljék a programot.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×