eur:
399.69
usd:
370.63
bux:
0
2025. március 26. szerda Emánuel
BYD Seal típusú elektromos autó a BYD autóátadó ünnepségén a Puskás Arénában 2024. február 23-án. A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító kínai vállalat több milliárd eurós, több ezer új munkahelyet létrehozó óriásberuházással Szegeden épít gyárat.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Komoly gond fenyeget az elektromos autók miatt

Nagyon komoly elbocsátási hullám indulhat az európai autóiparban, ha a mostani trend fennmarad. Legalábbis ezzel riogat az egyik nagy francia autóipari szervezet vezetője. Közben az amerikai elnökválasztási kampányban is megy az autópiaci adok-kapok.

Az európai autóalkatrész-beszállító ipar munkahelyeinek fele megszűnhet a következő években, ha továbbra is a korábbinál kevesebb új autót vásárolnak az autósok, nem tér magához az elektromos autók értékesítése és folytatódik a kínai villanyautók térhódítása. Ezt jósolta Jean-Louis Bech, a francia beszállítók (Fiev) elnöke a Reuters beszámolója szerint, amit a totalcar.hu szemlézett.

„Látva hogyan alakul az európai autógyártás sajnos nem túlzás, hogy a következő öt évben, azaz nagyon-nagyon gyorsan megtörténhet, hogy az állások több mint fele odavész” – közölte a szakember.

Az Egyesült Államok elnökválasztási kampányában is éppen a napokban izzott fel az autóipar jövőjéről szóló vita. Kamala Harris demokrata elnökjelölt folytatná Joe Biden elnök támogatási és vámpolitikáját, amelynek célja, hogy versenyképessé tegye az Egyesült Államok autógyártóit a kínai kihívókkal szemben az elektromos autók gyártása terén. Donald Trump, a republikánusok elnökjelöltje viszont azzal riogatja az autóiparban dolgozókat, hogy a villanyautók megjelenésével Kína egyszerűen elveszi az munkájukat.

Az Egyesült Államok kvázi a benzinmotoros autók hazája, Kína az elektromos autóké – jegyzi meg az autsó szakportál. Ez a két meghajtás nem fér meg egy piacon, mert az ázsiai országnak vannak meg a nyersanyagaik, amelyek a villanyautók gyártásához kellenek.

„Miért gyártunk egy olyan terméket, amelyben ők a dominánsak? Ők akarnak lenni a dominánsak. Nem marad az USA autóiparából semmi, ha az amerikai autóipar megpróbál átállni az elektromos autók gyártására” – hozta rá a frászt hallgatóságára a napokban az Egyesült Államok volt elnöke egyik nagygyűlésén.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Elhunyt Wachsler Tamás volt országgyűlési képviselő

Elhunyt Wachsler Tamás volt országgyűlési képviselő

Életének 60. évében elhunyt Wachsler Tamás építészmérnök, volt országgyűlési képviselő, a Honvédelmi Minisztérium volt közigazgatási államtitkára, a Steindl Imre Program Nonprofit Zrt. vezérigazgatója – közölte az Országgyűlés Sajtóirodája.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.26. szerda, 18:00
Balasa Levente
a Siemens Zrt – Smart Infrastructure szakmai igazgatója
Rejtett előnyök, amit nem számolnak ki a cégek: 2-3 év alatt is megtérülhet az ESG

Rejtett előnyök, amit nem számolnak ki a cégek: 2-3 év alatt is megtérülhet az ESG

Nagyvállalatok, a nekik beszállító kkv-k, ESG szakértők és a tanácsadók is árgus szemmel figyelik most az úgynevezett omnibusz egyszerűsítési javaslatcsomag sorsát, illetve a hazai törvényhozó lépéseit: a tét nem kicsi, hiszen vállalatok ezreit érintheti az adminisztrációs könnyítés átmenetileg: vagy azért mert az új méretmeghatározások miatt nem, vagy csak később kell fenntarthatósági jelentéseket készíteni, vagy azért, mert a kis- és középvállalati szektor átvilágítása nem lesz része a beszámolóknak. Ebben a kérdéses helyzetben beszélgettünk a vállalatoknál tapasztalható első reakciókról, az "ESG-piac" várható sorsáról, a megtérülésekről, a ROI és az ESG kapcsolatáról két tanácsadóval, a Credit Management Group ügyvezetőivel - Kozma Andrással és Schmidt Ákossal, valamint az RSM Hungary elnök-vezérigazgatójával Kalocsai Zsolttal. A vállalatvezetők bejelentették azt is, hogy közös vállalkozásként, régi-új szereplőként lépnek a hazai ESG tanácsadói piacra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×