Elkezdődhet az M49-es gyorsforgalmi út második szakaszának építése, miután az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent a tender eredményhirdetése. A 17,6 kilométeres szakasz a Duna Aszfalt beruházásában 141,9 milliárd forintból valósul meg, összeköttetést teremtve a román határ és az M3-as autópálya között - írja a Magyar Építők.
Az Ököritófülpös és Csenger közötti szakasz, valamint a kapcsolódó Kocsord üzemmérnökség tervezését és kivitelezését a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. valósíthatja meg.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházása az M3-as autópályát a román határnál fekvő Csengerrel köti össze: az M49-es a határ túloldalán fekvő Szatmárnémetihez – valamint a partiumi régióhoz – teremt gyorsforgalmi kapcsolatot.
Első körben az M3-as és Ököritófülpös között a Duna Aszfalt Építő Zrt. 28,15 kilométer hosszú szakasz készül el, többek közt egy Kraszna-hidat is felépítve. A román oldalon a magyar M49-es folytatásaként az Óvári-Szatmárnémeti szakasz épül ki 11 kilométeren, ehhez idén januárban hirdették ki a közbeszerzést.
Az M49-es gyorsforgalmi második szakaszán 17,6 kilométernyi négysávos út jön létre. A TED szerint az értesítésben odaítélt összes szerződés értéke 141,9 milliárd forint.
A projekt tartalmazza egy kétoldali tengelysúlymérőhely, valamit a magyar–román határon létrejövő közúti határátkelőhely kivitelezését is. Az M49-es autót összesen 45 kilométer hosszan teremt új közlekedési kapcsolatot Nyíregyháza és a román határ, illetve Szatmárnémeti között, itt 2023 elején indultak el a munkálatok, ugyancsak a Duna Aszfalt jóvoltából. A beruházás két részletben zajlik, a nagyobb 28,15 kilométeres Ököritófülpösig tartó szakaszon jelenleg is zajlik a munka, ennek befejezését az építési és közlekedési minisztérium 2026 őszére ígéri.