Komoly változás jön hamarosan a Meta szolgáltatásaiba, legalábbis az Európai Unióban élő felhasználók szemszögéből. A Facebooknak és az Instagramnak ugyanis a jövőben egyértelmű engedélyt kell kérnie a felhasználóktól, hogy személyre szabott hirdetéseket jelenítsen meg náluk - írja a HVG.
A változást azt követően jelentette be a technológiai óriás, hogy több országban, több eset miatt is a szabályozó hatóságok célkeresztjébe került a vállalat azon adatok gyűjtése miatt, amelyeket célzott (targetált) hirdetések megjelenítésére használtak fel.
A Meta korábban azzal érvelt, hogy „jogos érdeke” a felhasználók adatainak ilyen módon való, szabadon történő feldolgozása, most azonban elfogadták, hogy – megfelelve az uniós törvényeknek – inkább hozzájárulást kell kérniük a felhasználóiktól. Innentől tehát nem „jogos érdeken”, hanem beleegyezésen alapul majd a hirdetési célú adatfeldolgozás az Európai Unió, az Európai Gazdasági Térség és Svájc területén élő felhasználók esetében.
A változással kapcsolatban a The Guardian felidézi, hogy az Apple 2021-ben, az iOS 14 egyik frissítésével már megnehezítette az alkalmazások dolgát a felhasználók tevékenységének követésében. Minden újonnan telepített alkalmazásnak engedélyt kell kérnie erre, de a rendszer beállításaiban egy mozdulattal, végleg el is lehet zárni az összes applikáció elől ezt a lehetőséget.
Mindez a Metát is nehéz helyzetbe hozta, lévén például, hogy tavaly a cég bevételének 97 százaléka származott hirdetésekből.
Az adatgyűjtésre és -felhasználásra vonatkozó kérdés valamikor a következő hetekben, hónapokban kerül majd a felhasználók elé.