Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Debrecen, 2016. július 11. Egy személyautó és egy autószállító kamion halad az M3-as autópályát Debrecennel összekötő M35-ös autópálya debreceni szakaszán. MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor

Rendhagyó lépés az autógyártóktól, megszorultak a cégek

Járművekre várva toporog a piac, ezért házon belül oldanák meg a sofőrhiány problémáját.

Évek óta egyre nagyobb méreteket ölt a hivatásos sofőrök hiánya az Európai Unió területén, ami az autóipart is masszívan érinti, ugyanis újautó-vásárlók ezrei várják, hogy végre megkapják járműveiket. Egyes autógyártók azonban nem tudnak várni tovább, így házon belül oldanák meg a sofőrhiányt.

Az Automotive News Europe szerint mind a többek között Fiat- és Peugeot-modelleket gyártó Stellantis, mind pedig a Renault e-mailben és plakátokon kezdtek el toborozni gyári dolgozóik körében, arra biztatva a munkatársakat, hogy inkább üljenek volán mögé – írja a Vezess.hu.

Úgy tudni, az előbbinél 140-en már jelentkeztek is a kamionsofőri lehetőségre, főként Franciaországból, Olaszországból és Spanyolországból. A jelentkezők később dönthetnek úgy, hogy visszatérnek a gyártósor mellé, de új állásukat is megőrizhetik a Stellantis közlése szerint.

Az Automotive News egy szóvivőre hivatkozva azt is hozzáteszi, hogy a Renault-nál néhány alkalmazott teherautó-vezetői kiképzése már megkezdődött az Adecco Group munkaerő-kölcsönző céggel együttműködve. A Stellantisnál pedig nem csak a képzéseket és a jogosítványszerzés egyéb költségeit térítik meg, de a logisztikai problémák mielőbbi felszámolása végett már saját teherautók vásárlását is fontolgatják, igaz, erről végleges döntés egyelőre nem született.

Még a koronavírus-járvány kirobbanásakor bekövetkező chiphiánnyal kezdtek el súlyosbodni a logisztikai fennakadások, majd tovább rontott a helyzeten Ukrajna orosz megszállása. Sok európai kamionsofőr ugyanis Ukrajnából érkezett, ám ezt a szálat a háború majdnemhogy teljes mértékben elvágta.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×