A Magyar Nemzeti Bank megállapította: a társaság közvetítői nyilvántartásában nem szerepelt minden általa megbízott szervezetnél dolgozó magánszemély, ezzel szemben megjelentek benne valós adatokkal, illetve az előírt végzettséggel, képesítésekkel nem rendelkező magánszemélyek és valótlan székhelyű cégek.
Nem volt teljes körű a biztosítási ügyletekre vonatkozó nyilvántartás adattartalma sem, a számviteli nyilvántartásban szereplő adatok pedig nem voltak összhangban a felügyeleti adatszolgáltatással. Az alkusz a vizsgált időszak két periódusára sem tudta igazolni, hogy rendelkezett volna szakmai felelősségbiztosítással - jegyezték meg.
A jegybank különösen súlyos vétségként azonosította továbbá az alkusz biztosításszakmai szabályokat sértő átkötési gyakorlatát.
Az MNB a továbbiakban is kiemelt figyelmet fordít a biztosítási szerződések átkötésére. Arra is, hogy az értékesítés során előfordul-e, hogy - az ügyfél változatlan vagy részben megváltozott igénye esetén - egy korábbi megtakarítási jellegű életbiztosításának megszüntetésével (általában visszavásárlásával) vagy díjmentesítésével az üzletkötő új, azonos jellegű életbiztosítás megkötésére ösztönzi-e őt.
A feltárt jogsértések miatt az MNB a hiányosságok pótlására és a jogszabályszerű működés helyreállítására kötelezte a céget.
A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító tényezőként vették figyelembe, hogy tavaly az MNB már kisebb súlyú intézkedést hozott az alkusz ügyfélérdekeket sértő magatartása miatt. Enyhítő körülménynek számított a társaság együttműködő magatartása, és hogy a vizsgálat során a jogsértést korrigáló intézkedéseiről vagy azok tervéről számolt be.