Infostart.hu
eur:
389.44
usd:
332.17
bux:
109404.09
2025. december 18. csütörtök Auguszta
A Huawei kínai távközlési vállalat logója a Hannoveri Vásáron 2019. április 1-jén. Ebben az évben Svédország az április 5-ig tartó vásár díszvendége.
Nyitókép: MTI/EPA/Jens Schlüter

Csökkentek a nyomás miatt a Huawei bevételei

Csökkent a kínai Huawei Technologies Ltd. távközlési berendezés gyártó és szolgáltató konszern forgalma az év első felében, elsősorban az ellene elrendelt amerikai szankciók miatt - derül ki a cég honlapján pénteken publikált adatokból.

A Huawei 320,4 milliárd jüan értékesítési árbevételre tett szert az év első hat hónapjában, 29 százalékkal kisebbre az előző évi bázisnál.

A legnagyobb mértékben a lakossági készülékek üzletág forgalma csökkent az első hat hónapban, 47 százalékkal 135,7 milliárd jüanra.

A mobil hálózati berendezések üzletágban 136,9 milliárd jüan bevételre tett szert a Huawei, 14,2 százalékkal kisebbre az előző évinél. A csökkenés oka az 5G hálózati fejlesztés ütemének lelassulása volt Kínában.

A vállalati berendezések és szolgáltatások üzletágban pedig 17,2 százalékkal 42,9 milliárd jüanra nőtt a cég forgalma. A járványvédelmi korlátozások miatt ugyanis megnövekedett a vállalatok kereslete az informatikai termékek és szolgáltatások iránt.

A Huawei bevételének csökkenése mellett is működése hatékonyságának növelésével javította bevételarányos jövedelmezőségét az év első hat hónapjában: 0,6 százalékponttal 9,8 százalékra éves összevetésben. Az első negyedévben azonban még 11,1 százalékos volt a bevételarányos jövedelmezőség.

A Huawei forgalmának csökkenése a lakossági üzletágban elsősorban az amerikai szankciókra vezethető vissza. Donald Trump elnök 2019-ben helyezte feketelistára a kínai technológiai konszernt, megakadályozva ezzel amerikai alkatrészek és szellemi tulajdon használatát termékeiben. Ennek következtében a Huawei az idei első fél évben 6,4 millió okostelefont értékesített Kínában, szemben a 2020 második félévi 27,4 millióval. A szám nem tartalmazza az alacsony árfekvésű Honor márka értékesítéseit. A márkát a Huawei tavaly novemberben eladta.

A Huawei júniusban kezdte meg saját Harmony operációs rendszerének kereskedelmi értékesítését termékeivel együtt. A saját operációs rendszerrel a Huawei a Google Android operációs rendszerétől függetleníti magát.

Címlapról ajánljuk
Égő gumi füstje a szállodában, akár vasárnapig elhúzódó csúcs Brüsszelben – információk a helyszínről

Égő gumi füstje a szállodában, akár vasárnapig elhúzódó csúcs Brüsszelben – információk a helyszínről

Az eredetileg csütörtökire tervezett uniós csúcstalálkozó Brüsszelben a helyszínről származó információk szerint akár vasárnapig is eltarthat, erre célzott Ursula von der Leyen EB-elnök, de Orbán Viktor miniszterelnök is. Brüsszel városvezetésének képességeit próbára teszik a párhuzamos, nem kizárólag békés események, de az újságírók sincsenek könnyű helyzetben, a szállodájuk előtti területen égtek éjjel az olajos hordók, bennük a gazdák által hozott gumikkal.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Megszólalt az MNB alelnöke, itt a fordulat a devizapiacon

Megszólalt az MNB alelnöke, itt a fordulat a devizapiacon

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája ma is folytatódott (az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett is járt), Kurali Zoltán MNB-alelnök óvatosságot hangsúlyozó megszólalása azonban fordulatot hozott a devizapiacokon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×