A gázvezetéknek a túlnyomórészt a Balti-tenger fenekén húzódó, az oroszországi Viborgtól egészen a németországi Greifswaldig vezető 1230 kilométeres nyomvonala már szinte teljes egészében elkészült, a dán felségvizeket keresztező 120 kilométeres szakasz kivételével.
Az oroszországi gázmezőket az európai fogyasztókkal összekötő vezeték megépítését erősen ellenezte Washington mellett az orosz gázszállítások két korábbi tranzitországa, Lengyelország és Ukrajna is. Washington Oroszország európai gazdasági és politikai befolyásának az erősödésétől tartva igyekezett megakadályozni a projekt kivitelezését, a két tranzitország pedig bevételének elveszítését fájlalja.
A projekt kivitelezése tavaly decemberben állt le, amikor Washington szankciók alá helyezte a munkálatokban részt vevő vállalatokat, közöttük a csővezeték fektetését végző hajók üzemeltetőjét, a svájci-holland Allseas vállalatot.
A dán energiaügyi minisztérium mostani döntésével a pozíciójukat horgonnyal rögzítő hajók számára engedélyezte a vezeték fektetésének folytatását. A washingtoni szankciók továbbra is érvényben vannak a magasabb technológiai szintet képviselő, önmagukat hajtóműveik erejével automatikusan pozicionáló hajókra vonatkozóan.