Tavaly legalább nyolcvanmillió ember választotta meg úti célját filmek és tévésorozatok alapján. Bár azt eddig is lehetett tudni, hogy a desztinációk népszerűsítésében komoly szerep jut az ott játszódó filmeknek, azoknak a száma, akik kifejezetten egy-egy film miatt indulnak el egy bizonyos desztinációba, megduplázódott az utóbbi öt év során - írta a Turizmus.com.
A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) által is díjazott TCI Research nevű kutatóintézet összeállított egy listát a top 10 úti célról, amelyek – jelentős részben - az ott forgatott filmek miatt vonzzák a turisták tömegeit.
Az elemzés szerint a filmek által utazásra motivált látogatók jelentős számban vannak az ezredfordulón születettek között,
illetve olyan küldőpiacokon, mint Kína és az Öböl-térség államai.
A legkedveltebb filmes úti célok:
- Los Angeles
- Skócia
- London
- Firenze
- New York
- Hongkong
- Izland
- Írország
- Új-Zéland
- Párizs
- Kolumbia
- Berlin
- Dubai
Több ok miatt is érdemes ezeket az utazókat megcélozniuk a desztinációknak:
- a filmőrültek sokkal aktívabban osztják meg élményeiket a szociális hálón (+27%) és több utólagos értékelést (+6%) tesznek, mint az átlagos látogatók
- utazásuk során 19%-kal több kulturális látnivalót keresnek fel, illetve természettel kapcsolatos aktivitásban vesznek részt, mint az átlagos utazók. Általában elégedettebbek a kirándulásokkal (+31%), a táj szépségével (+21%), továbbá a kulturális sokszínűséggel is (+29%)
- ráadásul fogékonyabbak a desztinációs reklámokra és a rendszeresebben utaznak a főszezonon kívüli időszakban.
A kutatás szerint a filmek ma már ugyanakkora befolyással bírnak az utazók döntéseire, mint az utazási irodák.