Az MKB életbiztosító ügyfelei tavaly tavasszal kerültek át a CIG Pannónia Biztosítóhoz, miután a CIG igazgatósága 2017 márciusában úgy döntött, beolvasztja a korábban vásárolt MKB Életbiztosítót.
Szerkesztőségünknek több hallgató is jelezte, hogy korábbi MKB-s ügyfélként idén a Nemzeti Adó-, és Vámhivatal a bevallástervezetében nem szerepelteti az általa nyugdíjbiztosítás céljára befizetett összegeket.
Az InfoRádióhoz érkezett visszajelzések alapján felmerült, hogy a CIG egyetlen volt MKB-s ügyfélnél sem küldött idén a határidőig a NAV-nak adatokat.
Túl sok adat és szoftverhiba
A hiba valóban megtörtént – ismerte el a CIG Pannónia az InfoRádió megkeresésére.
Közleményükben arról tájékoztattak, hogy
tavaly jelentős számú ügyfelet vettek át a felvásárolt biztosítóktól.
Hangsúlyozzák: az ügyfelek szerződéses kondíciói nem változtak.
Az integráció során azonban nagy mennyiségű ügyféladatot kellett átvenniük a rendszerükbe, és egy szoftverhiba miatt néhány ügyfél adóbevalláshoz szükséges adatait - az úgynevezett K103-as, a nyugdíjbiztosítási szerződésekre és a rendelkezés alapjául szolgáló összegre vonatkozó jelentést - késve küldték meg a Nemzeti Adó-és Vámhivatalnak.
A biztosító írásos tájékoztatásában megjegyzi: az ügyfelek ugyanakkor időben megkapták az adóbevallásokhoz szükséges igazolásokat. Hangsúlyozzák azt is, hogy a korábbi késlekedést pótolva március 1-ig az adatküldést a biztosító minden ügyfél esetében pótolta, így már minden CIG Pannónia-ügyfél adóbevalláshoz szükséges adata az adóhatóságnál van.
Tájékoztatást küldenek
A késés miatt ugyanakkor a NAV által készített adóbevallás-tervezetbe valóban nem kerültek bele ezen adatok. Így amennyiben az ügyfelek megtekintik a tervezetet, akkor a bevallás 02-es számú lapjának C jelű blokkjában nem fogják megtalálni a CIG Pannóniánál meglévő nyugdíjbiztosításukra vonatkozó információkat. A biztosító azt írja, hogy hamarosan tájékoztatást küld minden érintett ügyfelének arról, hogy mi a pontos teendő.
Pontatlanságok
Emellett azt is megjegyzik, hogy ugyanezen szoftverhiba miatt egyes, a felvásárolt biztosítóktól átvett ügyfelek esetében pontatlan adatok szerepeltek az indexértesítő levélben is - a következő időszakra vonatkozó, értékkövetéssel növelt díj helyett az aktuális díjat tüntették fel. A csoportos beszedéssel teljesített díjfizetések esetén azonban a helyes, indexálással növelt összeget vonták le.
Leszögezik azt is, hogy miután a CIG Pannónia észlelte a hibát, minden érintett ügyfelet levélben tájékoztatott a pontos adatokról. Azt is hangsúlyozzák, hogy a technikai hiba miatt egyetlen ügyfelet sem ért kár, a biztosító nem tért el a szerződési feltételektől, a szerződéses kondíciók, így az indexálás módja is változatlan. A CIG Pannónia minden ügyfelétől, akit kellemetlenség ért, elnézést kér – írták megkeresésünkre.