„Minden nap karácsony van a Telenornál.”
A cég kommunikációs vezetője elmondta, a karácsonykor megszokott forgalmat tapasztalják az üzleteikben: nagyon nagy a sorállás, az árbevétel azonban nem ünnepi, ugyanis adategyeztetés miatt vannak sokan az ügyfélszolgálatokon. Kutas István hozzátette, különösen a vidéki üzletekben nagyon hosszú a várakozási idő.
„Ennek részben a belügyi tárca adatbázisának a túlterheltsége és az idő rövidsége az oka.”
A Telenor Magyarország kommunikációs vezetője elmondta, időarányosan annak ellenére sem állnak jól, hogy mindent megtettek a gördülékeny lebonyolítás érdekében.
„Rendelkezésre bocsájtottunk egy jól használható online felületet, szerződést kötöttünk a Magyar Postával. Nagyságrendileg ötszáz helyen: a 130 üzletünkön kívül több száz postahivatalban és online is lehet végezni az adategyeztetést.”
Bármilyen adatbázis, még ha az nagyon jó is, egy ilyen terhelés, napi több tízezres lekérdezés hatására nehézkessé válik: sokszor lefagy – mondta Kutas István. A legnagyobb probléma az időhiány – tette hozzá a Telenor Magyarorság kommunikációs vezetője. A hatóság jelezte, egyelőre nem tervezi a június 30-i határidő meghosszabbítását.
„Elsősorban az ügyfelek érdekeit kell nézni: azt látjuk, hogy a városi, fiatal ügyfelek időben elvégezték az adategyeztetést, az idősebb, betegebb, vidéken élő embereknek nehezebb bemenniük egy-egy nagyobb városba, és sokszor nem is tudnak róla – számukra a rövid határidő kényelmetlenséget okoz. Ha nem tudják elvégezni időben az adategyeztetést, az azt jelentené, ők:
idős, beteg emberek maradnak mobilelőfizetés nélkül július 1-től.”
A cég sms-ekben buzdítja az ügyfeleit az adategyeztetés mielőbbi elvégzésre, a jövő héten az irodai munkatársaikat is az üzletekbe helyezik, hogy gyorsítsák az ügyintézést – mondta el Kutas István.