A hatóság honlapján szerdán közzétett határozat szerint a jogorvoslati eljárásban megállapították, hogy az ajánlatkérő megsértette a közbeszerzési törvényt, ezért a döntőbizottság megsemmisíti a június 15-e után született előzetes tájékoztatót és valamennyi, a közbeszerzési eljárás során ez után keletkezett dokumentumot és döntést. Emellett a KDB 40 millió forint bírságot szabott ki az ajánlatkérőre.
A BKK a tendert azért hirdette meg, hogy a 3-as metró felújításának ideje alatt a buszos pótlás biztosított legyen. Erre az időszakra ugyanis 150 csuklós autóbuszt kell forgalomba állítani. A társaság júliusban közölte, hogy megindult a buszok megrendelésére vonatkozó eljárás.
A Fővárosi Közgyűlés június 8-i ülésén döntött arról, hogy szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a buszos pótlást a metróvonal felújítása idején, ha a kormány ezt támogatja, és az új járművek vásárlásához viszonyított többletköltséget biztosítja. A Magyar Közlönyben július 1-jén jelent meg a határozat, amely ezt biztosította.
Korábbi tervek szerint a BKV 110 Solaris típusú csuklós buszt vásárolt volna 9,7 milliárd forintból, a fennmaradó 40 buszt pedig más vonalakról csoportosították volna át.
Tarlós István a Világgazdaságnak szerdán azt mondta: ha a BKK, illetve a BKV "házon belül" talál annyi autóbuszt, amellyel egy szakaszon elkezdhetik a 3-as metró felújítását, akkor mérlegelik annak lehetőséget, hogy "elfelejtik" a szolgáltatásvásárlást. Ehhez körülbelül hatvan-hetven autóbuszra lenne szükség.
A főpolgármester hangsúlyozta, hogy figyelembe akarják venni a kormány autóbuszgyártási stratégiáját, de miután egyelőre ennek nem látszik az eredménye, és nem lehet tudni, mikorra lehetnek magyar buszok, miután a 3-as metró felújítása nem elodázható a végtelenségig - a megfelelő kapacitás megléte esetén - inkább az előbbi megoldást választanák - áll a cikkben.
A vg.hu oldalon megjelentek szerint a főpolgármester azt sem érti, hogy a BKK a közbeszerzési törvény melyik paragrafusát sértette meg. A KDB ugyanis azt kifogásolta, és azért szüntette meg az eljárást, mert a pályázatban nem szerepelt a sofőrök "beszerzése". Ez azért nem érhető Tarlós István szerint, mert a BKK pályázata nem autóbuszok beszerzésére vonatkozott, hanem az autóbuszos személyszállításra, amelybe értelemszerűen a járművezetők is beletartoznak.
Tarlós István szerint egyébként a KDB-nek alaki érvényesség miatt el kellett volna utasítania Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter beadványát, az ugyanis a törvényes lehetőségnél 38 nappal később érkezett.
A főpolgármester - mint írták - nem érti, hogy a KDB döntésével miért vállalta fel a 3-as metró "felújításának kockázatát".
Az MTI az ügyben kereste a BKK-t, a társaság későbbre ígért tájékoztatást.