Hozzátette, hogy az Auchan őszi vásárán 22 borvidék teljes repertoárja megjelenik, az akció keretében közel 700 féle bor - köztük számos borkiválóság - közül lehet választani, és a rendezvény nemcsak a magas színvonalú, kiváló borokat népszerűsíti, hanem a kapcsolódó élelmiszereket is.
Fazekas Sándor fontosnak nevezte, hogy erősödjön a borászok kapcsolata a kereskedőkkel, és hozzátette, hogy a nagyáruházak kínálatában a magyar italok és élelmiszerek a világ távoli tájaira is a fogyasztók kosarába kerülhetnek.
Kiss Eliza kiemelt borágazati ügyekért felelős miniszteri biztos úgy fogalmazott, hogy a programsorozat az egyik legfontosabb esemény a szőlő- és borágazat számára. Felidézte: az ágazatban dolgozók mellett az ágazatvezetés is sokat tesz azért, hogy minél jobb minőségű termékek készüljenek. Szólt arról is, hogy sikeres kezdeményezés volt a három és fél éve indult nemzeti borkiválóság program, amely a fogyasztó számára garantálja a jó minőséget, azt, hogy a termék mögött komoly kiválasztási rendszer és metódus áll. Jelezte: a borkiválóság portfólió megmutatja a magyar borok színességét, de az is fontos szempont, hogy nemcsak prémium kategóriás borok találhatók ebben a válogatásban, hanem a mindennapok borai is.
Benoit Barbault, az Auchan Magyarország Kft. termékigazgatója egyebek mellett arról beszélt, hogy az október 26-ig tartó kéthetes akcióban a vásárlók kedvező áron juthatnak hozzá a Földművelésügyi Minisztérium Nemzeti borkiválóságok kiadványában is jegyzett borkülönlegességhez. Hangsúlyozta: borkínálatuk kialakításában kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy sok hazai pincészettel dolgozzanak együtt, és ennek keretében felvevő piacot biztosítanak a magyar pincészetek számára. Hozzátette, hogy áruházaik kínálatában több mint 110 magyar pincészet borait lehet találni, ez összességében mintegy 98 százalékát teszi ki eladásaiknak.